تخصص و تقوا ملاک انتخاب آگاهانه

خطیب جمعه بیرجند گفت: انتخاب باید آگاهانه باشد و فردی انتخاب شود که متخصص و با تقوا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و خطیب جمعه بیرجند در خطبه‌های این هفته در خصوص انتخابات پیش رو گفت: ما در برابر رأیی که می‌دهیم مسئولیم چراکه سرنوشت ما و نسل آینده را در پی دارد؛ لذا برای انتخاب افراد شایسته کاملأ باید آگاهانه انتخاب کنیم و بدانیم چه کسی را به عنوان مسئول و تصمیم گیر در رأس قرار می‌دهیم. 

او افزود: کسی را باید انتخاب کنیم که متخصص و با تقوا باشد و اگر اشخاص را می‌شناسیم و با علم به اینکه بهترین در دیانت و تعهد نسبت به دین، انقلاب و شهدا هستند که هیچ، اما اگر نمی‌دانیم باید به اطرافیانشان بنگریم که چه کسانی از آن‌ها حمایت می‌کنند.

آیت الله عبادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اسناد و مدارک مربوط به ظهور حضرت مهدی (عج) چیزی نیست که بگوییم مختص شیعه و سنی است عنوان کرد: این اسناد از زمان پیامبر اکرم (ص) در تاریخ وجود داشته و علمای غیر شیعه هم بر این اسناد واقفند. 

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه قصص بیان کرد: با توجه به آیات الهی برنامه خدا برای آینده بشر با ظهور حضرت حجت (عج)، حمایت از مظلوم و مستضعفین است.

او با اشاره به مناسبت‌های مهم پیش رو همچون ۱۲ فروردین و رأی ۹۸ درصدی مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران برای تعیین حکومت گفت: ۱۲ فروردین روز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که دست خدا در پیروزی آن نقش داشته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.