یمن در آستانه فاجعه انسانی؛ ۴۰۰ هزار کودک یمنی در خطر مرگ

یکی از مقامات سازمان ملل از خطر جان باختن ۴۰۰ هزار کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، کاهش کمک‌های بین المللی به سازمان‌های فعال در زمینه کمک رسانی در یمن، شرایط انسانی این کشور را بحرانی‌تر کرده است.

بر این اساس، شش سال از بزرگترین بحران انسانی در تاریخ معاصر می‌گذرد. یمنی‌ها در این مدت دچار بدترین فاجعه بوده اند و تاکنون هزاران نفر کشته ده‌ها هزار نفر هم فاصله اندکی با مرگ بر اثر گرسنگی یا بیماری دارند. این در حالی است که جهانیان فقط تماشاچی این ماجرا هستند.

در آخرین کنفرانس بین المللی برای جمع آوری کمک به مردم یمن، کشور‌های ثروتمند گامی برای کمک به آن‌ها و نجات شان از قحطی بر نداشتند. بعضی از این کشور‌ها چند برابر تامین هزینه نیاز‌های یمنی‌ها را با خرید سلاح، بر باد می‌دهند.

ینس لایرکی، سخنگوی دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل در این باره گفت: یمن در بدترین شرایط انسانی در جهان قرار دارد. این کشر بزرگترین میدان ماموریت کمک رسانی انسانی در جهان است. اجرای این ماموریت انسانی با محدودیت‌های زیادی مواجه است. بدون تامین مالی کافی، ادامه کار امکان پذیر نیست. ما درباره خطر مرگ ۴۰۰ هزار کودک یمنی بر اثر سوء تغذیه سخن می‌گوییم. بخش‌های دیگر مانند خدمات بهداشتی و درمانی هم به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: برنامه جهانی غذا، تامین مالی لازم را برای ارائه کمک‌های اساسی در طول شش ماه آینده در اختیار ندارد. تامسون ویری، سخنگوی سازمان جهانی غذا گفت: برنامه جهانی غذا به دستکم یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در طول امسال نیاز دارد. سهم غذای ماهانه که این سازمان در اختیار یمنی‌ها قرار می‌دهد، برای میلیون‌ها نفر از آن‌ها که از گرسنگی شدید رنج می‌برند ضروری است. ما به کمک‌های اضافی نیاز داریم.

با آغاز هفتمین سال بحران یمن، ترس از محدود شدن کار سازمان‌های امدادرسانی در این کشور بیشتر شده است. ۳۱ سازمان از ۴۱ سازمان فعال در زمینه کمک رسانی در یمن، سال گذشته مجبور شدند به طور کامل فعالیت هایشان را متوقف کنند یا فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. با گذشت شش سال از جنگ در یمن، به نظر می‌رسد سازمان‌های کمک رسانی بین المللی در برابر شرایط فاجعه بار یمن، تسلیم شده اند و خطر قحطی و افزایش میزان شیوع بیماری‌های واگیردار در این کشور تشدید شده است. این در حالی است که کمک‌های بین المللی به کمتر از نیمی از نیاز‌ها کاهش یافته است.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن چندی پیش تصریح کرد جامعه جهانی همچنان در حال نظاره است و حملات و تجاوز رژیم سعودی به یمن ۶ سال است که ادامه دارد و کشور‌های جهان تنها دم از بروز فاجعه انسانی می‌زنند و می‌خواهند بدون اینکه علل آنرا رفع کنند، این فاجعه را بهبود ببخشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
این نسلکشیهای جامعه جهانی استکباری بر علیه امت شیعیان رسول الله ص از قدیم الایام وجود داشته و در دستور کار همه حاکمان ستمگران فراعنه جهانخواران و جیره خوارانشون در داخل کشورهای اسلامی موجود است نه تنها در یمن این فاجعه را ادامه می دهند بلکه در ایران اسلامی هم دارند با روشی دیگر نسل کشی میکنند در میانمار هم با روشی دیگر نسل کشی کردند و می کنند و جامعه انسانی ایران را رو به پیری و فرسایش می برند این هم یک نوع نسل کشی فرسایشی است در فلسطین هم نسل کشی با روش دیگری ادامه دارد تنها را حل این موضوع بسیار حساس و خطر ناک تشکیل اتحادیه یکپارچه جهان اسلام ناب محمدی ص و خردورزی و سخاوتمندی حاکمان و رهبران و مدیران و مسئولان کشورهای اسلامیست که نگذارند این فراعنه های برده داران خبیث منحوس در کشورهایشان با روشهای مختلف نسل کشی براه بی اندازند و دشمنان اسلام و مسلمین را از سرزمینهایشان اخراج و نابودشان کنند و از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص اخراجشان کنند این حرامیان دارند تمامی ثروتهایی را که باید برای ملتهای مسلمان هزینه شود تا در رفاه و آسایش و امنیت و درآمدهای خوب باشند با فتنه انگیزیها و نفاق انگیزیها و توطئه گیریهای خبیثانشون جهان اسلام را می دوشند به منفعت های مختلف مردمان و کشورهای لامذهب خودشان . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار