برقراری اینترنت در ۸۶ درصد روستا‌های خراسان رضوی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: ۶۸۵ آبادی در خراسان رضوی وجود دارد که ۳۷۰ آبادی از این تعداد تاکنون زیرپوشش شبکه اینترنت قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی دلگیر  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: هم‌اینک ساکنان ۲ هزار و ۲۲۳ روستاهای خراسان رضوی که ۸۶ درصد روستا‌های دارای بیش از ۲۰ خانوار استان را شامل می‌شوند، زیرپوشش شبکه اینترنت هستند.


او افزود: خدمات تلفن همراه نیز هم‌اینک در ۸۶ درصد روستا‌های خراسان رضوی برقرار است.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ۹۸ درصد روستا‌های این استان از خدمات تلفن ثابت در اماکن مسکونی و عمومی روستا برخوردارند.

دلگیر به وضعیت مخابراتی آبادی‌های استان نیز اشاره و بیان کرد: ۵۵ درصد روستا‌های دارای کمتر از ۲۰ خانوار خراسان رضوی نیز که "آبادی" نامیده شده‌اند به شبکه اینترنت متصل شده و ساکنان آن‌ها از این خدمت بهره می‌برند.


او تصریح کرد: ۶۸۵ آبادی در خراسان رضوی وجود دارد که ۳۷۰ آبادی از این تعداد تاکنون زیرپوشش شبکه اینترنت قرار گرفته‌اند.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی  تاکید کرد: دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستا‌ها و همچنین پایین بودن نرخ خدمات برای کاربران روستایی و سرویس‌دهندگان "شبکه ملی اطلاعات" در این مناطق از ویژگی شاخص خدمات به روستاییان در این استان محسوب می‌شود.


دلگیر افزود: اتصال ۲۸۱ روستای خراسان رضوی به شبکه اینترنت از محل اعتبارات طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرف یک سال اخیر صورت گرفته و پوشش شبکه ملی اطلاعات در ۱۴۵ روستای این استان نیز در حال اجراست.


او همچنین به محدودیت منابع و اعتبارات دولتی اشاره  و افزود: به همین علت اتصال روستا‌های کمتر از ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در تکالیف مصوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی برنامه ششم توسعه قرار ندارد.

انتهای پیام// ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
خبر خوبیه. کاش همه روستاها تحت پوشش قرار بگیره