مقابله الحشد الشعبی با نفوذ داعش در دیاله/ ورود نیرو‌های جدید آمریکا به اربیل

نیرو‌های الحشدالشعبی عراق با نفوذ تروریست‌های داعش به شمال شرق استان دیاله مقابله کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، الحشدالشعبی عراق امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ورود تروریست‌های داعش را در نفوذ به شمال شرق استان دیاله ناکام گذاشت.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های تیپ ۲۰ الحشدالشعبی با نفوذ تروریست‌های داعش به منطقه «النفط خانه» در دیاله مقابله کردند.

بر اساس این بیانیه، تروریست‌های داعش بر اثر مقاومت نیرو‌های عراقی مجبور به فرار شدند و هیچ یک از نیرو‌های الحشدالشعبی در این عملیات آسیب ندید.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه از ورود نیرو‌های جدیدی از نظامیان آمریکایی به شهر اربیل در کردستان عراق خبر داد.

این منبع گفت: تیمی از نیرو‌های مبارز آمریکایی از طریق فرودگاه اربیل وارد شهر شده و در پایگاه هوایی الحریر مستقر شدند.

به گفته منبع مذکور، جنگنده‌های آمریکایی همزمان با ورود این نیرو‌ها، پرواز‌های شناسایی و اطلاعاتی بر فراز اربیل و اطراف آن داشته‌اند.

یک منبع امنیتی در استان نینوا روز چهارشنبه فاش کرد که نیرو‌های آمریکایی شروع به ایجاد پایگاه نظامی در منطقه مخمور در شرق موصل کرده اند. این منبع در بیانیه‌ای به المعلومه گفت: نیرو‌های آمریکایی با همکاری نیرو‌های پیشمرگه، برنامه ریزی برای ایجاد پایگاه نظامی در بالای کوه مخمور را آغاز کردند.

این منبع آگاه افزود: این پایگاه در منطقه جبل قراجوع واقع شده و نظامیان آمریکایی در حال احداث پایگاه جدید خود بوده و هواپیما‌ها در حال کاوش در مناطق اطراف هستند.

پیشتر نیز منابع سوری، عراقی و روسی اعلام کرده بودند آمریکا از اردوگاه‌های «الرکبان» و «الهول» برای آمادگی و پشتیبانی تروریست‌ها استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار