آغاز تزریق واکسن کرونا به پاکبانان و بیماران خاص در جهرم

تزریق واکسیناسیون پاکبانان و بیماران خاص در جهرم علیه بیماری کرونا آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجید ارجمند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: بر اساس سند واکسیناسیون کرونا که وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است، واکسن های دریافتی از وزارت بهداشت طبق دستورالعمل در مرحله اول واکسن به پرسنل آی‌سی‌یو بیمارستان ریفرال کرونا و پرسنل بخش‌های کرونا توزیع شد.

او، بیان کرد: در مرحله دوم، جانبازان ۵۰ درصد به بالا که از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان معرفی شده بودند که برای  کارکنان بهداشتی درمانی درگیر مبارزه با کرونا تزریق انجام شد.

ارجمند، تصریح کرد: طبق سند ملی واکسیناسیون، واکسن چینی سینوفارم برای تزریق به پاکبانان به دانشگاه علوم پزشکی جهرم اختصاص داده شد که با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان و بدون دخالت ارگان های دیگر بر اساس شرایط سنی و بیماری زمینه ای به پاکبانان  جهرم و بخش های تحت پوشش شهرستان خفر توزیع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده واکسیناسیون  پاکبانان  به دلیل ماهیت شغلی و مواجه با زباله‌ها و پسماندهای عفونی سطح شهر به عناون اولین گروه مشاغل پرخطر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی جهرم قرار گرفت.

او، افزود: واکسن چینی سینوفارم نیز به بیماران سرطانی و بیماران خاص که از سوی دفتر بیماران خاص دانشگاه معرفی می‌شوند،در حال توزیع بوده که فاز اول تزریق شروع شده است.

ارجمند، اضافه کرد: در پی شناسایی چهار مورد مثبت کرونای انگلیسی در یکی از مناطق شهرستان جهرم، تمام خانوارها و واحدهای صنفی آن منطقه تحت غربالگری قرار گرفتند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، با اشاره به اینکه افراد بیمار دارای علائم تب، ضعف و بی حالی و بدن درد بوده اند، اظهارکرد: در بیماریابی که نیروهای بهداشتی طرح مراقبت در منزل انجام دادند، ۵۰ نمونه تشخیصی کرونا pcr گرفته شد.

او، با بیان اینکه راه مقابله با کرونا شکستن زنجیره انتقال است، گفت: طرح شهید سلیمانی با همکاری واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار