بسته اخبار حوادث ۹ فروردین ماه ۱۴۰۰؛

دستگیری عامل تیراندازی در چابهار / توقیف خودروی سرقتی در زابل

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل تیراندازی در چابهار

فرد شروری که با تیراندازی در شهرستان چابهار باعث رعب و وحشت عمومی شده بود، در اقدام ضربتی پلیس دستگیر شد.

سرهنگ "علی قریب زاده بیان داشت: پنجم دی ماه سال ۹۹ در پی اعلام یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان چابهار بررسی موضوع به صورت ویژه دستورکار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با حضور مأموران در صحنه و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، ۳ مرد به علت اختلافات مالی بوسیله کلت کمری و کلاش به سمت درب منزلی تیراندازی و از محل متواری شده اند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: به منظور دستگیری عاملان این اقدام تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و با تلاش صورت گرفته هویت متهمان مشخص و یکی آن‌ها طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در یکی از روستا‌های شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ قریب زاده با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری به همراه پنج فشنگ از این متهم خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری ۲ متهم دیگر نیز ادامه دارد.

او  بر عزم جدی پلیس در برخورد با هر گونه نا امنی در سطح استان تأکید و از خانواده‌ها و بخصوص سران طوایف خواست تا جوانان را از عواقب سخت نگهداری، حمل و جابجایی انواع سلاح گرم و سرد آگاه سازند.

کشف خودروی سرقتی در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق خودرو و کشف خودروی سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این فرماندهی برابر اخبار واصله از منابع و مخبرین مبنی بر وجود یک دستگاه خودرو سرقتی در منزل فردی واقع در یکی از بلوار‌های شهرستان زابل، در این راستا پس از هماهنگی با مرجع قضایی، به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده، خودروی مورد نظر که دارای سابقه سرقت بوده توقیف و راننده آن دستگیر شد.

او  با اشاره به این که متهم در بازجویی‌های بعمل آمده به سرقت خودرو اعتراف کرد، افزود: سارق پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان به شهروندان توصیه کرد: با اقدامات پیشگیرانه احتمال سرقت را از سارقان سلب کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات و محتویات خودرو در"چابهار"

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان"چابهار" از دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات خودرو با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "علی قریب زاده بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در سطح شهرستان "چابهار" موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب، هنگام گشت زنی در خیابان انتظام این شهر به فردی که شیشه درب خودرو پرایدی را شکسته و در در حال سرقت بود، مشکوک شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم ۳۲ ساله با مشاهده ماموران با موتور سیکلتی بدون پلاک قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ "قریب زاده" گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی بود، ولی با مشاهده مستندات پلیس به ۵ فقره سرقت قطعات و اموال داخل خودرو اعتراف کرد.

او با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: حتی الامکان وسایل نقلیه خود را به ابزار‌های ایمنی از جمله قفل پدال، فرمان و دزدگیر تجهیز کرده و هنگام ترک خودرو از بسته شدن درب آن اطمینان حاصل نمایند و هرگز اموال با ارزش خود را داخل خودرو قرار ندهند.

جمع آوری ۱۸ خرده فروش مواد مخدر در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده ودستگیری ۱۸ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ"حسن کیخا بیان داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان ایرانشهر به اجرا گذاشته شد.

او  افزود: در این طرح مأموران کلانتری شهرستان، پس از شناسایی و رصد اطلاعاتی؛ با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و تعداد ۱۸ نفرخرده فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیری از انواع مواد مخدر و آلات استعمال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ کیخا با تقدیر از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک بویژه در زمینه تولید و توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارق سیم و کابل‌های مخابراتی نیکشهر

با تلاش ماموران کلانتری ۱۱ امام خمینی (ره) شهرستان نیکشهر سارق سیم و کابل مخابرات با ۳ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ " محمود رضا صادقی  بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در یکی از خیابان‌های شهر نیکشهر، پیگیری موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او افزود: بلافاصله تیم گشتی کلانتری ۱۱ به محل وقوع سرقت اعزام شده و پس از گشت زنی‌های مکرر و هدفمند در اطراف محل وقوع سرقت موفق به دستگیری یک نفر متهم در این زمینه شده و برای تحقیقات بیشتر وی را به کلانتری انتقال دادند.

سرهنگ صادقی بیان داشت: در بازجویی‌های صورت گرفته متهم به سرقت ۸۰ متر سیم مخابرات و همچنین ۳ فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابراتی دیگر در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر خاطر نشان کرد: از سارق مقدار ۸۰ متر سیم مخابرات، یک عدد سیم چین و یک عدد گیره جمع کننده سیم کشف و جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار