طبل رسوایی مرغداری‌های متخلف به صدا درآمد/ یک واحد پلمب شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از شناسایی مرغداری‌های متخلف در استان و پلمب یک واحد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان امروز در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای استانداری که با حضور اعضای ستاد تنظیم بازار کشور با مدیریت رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: ۳۳ واحد مرغداری متخلف که اقدام به عرضه مرغ خارج از شبکه می‌کردند، شناسایی شدند و برای آن‌ها پرونده سازی شد.

او با بیان اینکه ۲۳ واحد صنفی که خلاف شیوه نامه‌های بهداشتی، اقدام به عرضه مرغ زنده می‌کردند نیز به دادستانی معرفی شدند، افزود: ارزش ریالی این تعداد پرونده تشکیل شده را ۵۳ میلیارد و ۷۹۸ میلیون و ۴۳۰ هزار ریال برآورد شده که با دستور استاندار خوزستان با متخلفان در بخش مرغ برخورد خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه کارشناسان این سازمان در کشتارگاه‌های استان مستقر هستند و همه ورود و خروج مرغ را رصد می‌کنند، اظهار داشت: این کار به منظور جلوگیری از هرگونه تخف در این بخش در حال انجام است، ضمن اینکه برای ۱۰۰ مرغداری متخلف در استان نیز کسر سهمیه نهاده در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به واحد‌های تولیدی مرغداری در شرایط مختلف کمک‌های زیادی شده است و انتظار می‌رود که در تامین مرغ در استان همکاری لازم را داشته باشند و مرتکب تخلف نشوند.

عبدالرحمان ناصریان معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان در این نشست گفت: در موارد مختلف مشاهده شده است که برخی مرغداری‌ها در استان مرغ‌های تولیدی خود را به استان‌های دیگر می‌فروشند، این در حالی است که میزان تولید مرغ در استان جوابگوی نیاز مصرف استان نیست و به همین دلیل است که واردات مرغ به استان انجام می‌شود، ولی مرغداری‌ها بار‌ها نسبت به این اقدام اعتراض داشتند.

بهرام جباری معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان در ادامه این نشست اظهار کرد: مرغ به اندازه نیاز استان وجود ندارد و همین موضوع باعث افزایش قیمت و کمبود این کالا در بازار می‌شود، ضمن اینکه بازرسی‌ها از بخش‌های مختلف تولید و عرضه مرغ در استان با شدت در حال انجام است، اما این اقدام به تنهایی نمی‌تواند مشکل مرغ در استان را حل کند.

جباری افزود: بازرسان این سازمان در کشتارگاه‌ها برای رصد وضعیت کشتار مرغ مستقر شده اند، اما در مواردی توافق‌های مخفیانه انجام می‌شود که باعث ایجاد اختلال در بازار مرغ می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.