اردوگاه بازپروری معتادان در البرز فعال می شود

استاندار البرز گفت: اردوگاه جامع بازپروری معتادان استان با همت سپاه و سایر دستگاه های اجرایی از اواخر فروردین ماه جاری فعال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،عزیزاله شهبازی، استاندار البرز روز سه شنبه در بازدید از روند اجرایی اردوگاه جامع بازپروری معتادان استان البرز در محمد شهر کرج گفت:  البرز، استانی مهاجرپذیر است و اگر مدیریت صحیحی در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی صورت نگیرد، تبعات بدی را همراه دارد از این رو به جد درصدد اتخاذ تدابیر لازم و ایجاد بسترها و زیرساخت های مناسب هستیم.

استاندار البرز با اشاره به این که البرز تنها استانی در کشور بود که فاقد اردوگاه  جامع بازپروری معتادان بود، افزود: البته سال های گذشته تلاش هایی برای ایجاد این امکان مهم صورت گرفته ولی بی نتیجه ماند و به تاخیر افتاد.

شهبازی گفت: اواخر سال ۹۹ یک عزم و اراده استانی شکل گرفت و در نهایت نتایج قابل قبولی داشت.

او افزود: تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط در استان دست به دست هم دادند و برای راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ استان بسیج شدند.

استاندار البرز گفت: راه اندازی این کمپ یک مطالبه جدی مردمی است چراکه برای جمع آوری و سماندهی معتادان متجاهر از اماکن عمومی، این مکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهبازی گفت: سال گذشته طی هماهنگی، تعامل و انسجام بین مسوولان  مربوطه در استان، در ۲ مرحله اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهرهای البرز شد و حدود هزار و ۵۰۰ نفر جمع آوری و غربالگری شدند.

او افزود: این اقدام رضایتمندی مردم و زیباسازی چهره شهر و امنیت بلحاظ کم شدن جرائم خرد را در پی داشت.
شهبازی افزود: نتیجه بخشی این ۲ مرحله عملیات، عزم ما را برای تسریع در راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ جزم تر کرد.

استاندار البرزگفت: اقدامات خوبی صورت گرفت و مکانی که در نظر گرفته شده با هماهنگی دستگاه های مربوطه در حال اماده سازی است.

شهبازی افزود: مقرر شد که تا پایان فروردین ماه امسال بخشی از این اردوگاه به سپاه پاسداران استان تحویل داده شود تا نسبت به پذیرش معتادان متجاهر اقدام شود.

او گفت: البرز، استانی مهاجرپذیر است و اگر مدیریت صحیحی در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی صورت نگیرد، تبعات بدی را همراه دارد از این رو به جد درصدد اتخاذ تدابیر لازم و ایجاد بسترها و زیرساخت های مناسب هستیم.

انتهای پیام/ر  .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.