مجلس نمایندگان در نشست استانبول طرح صلح ارائه می کند

مجلس نمایندگان افغانستان از حضور فعال هیاتی به نمایندگی از  این مجلس در نشست صلح استانبول خبر داد و گفت که این نهاد طرح مشخصی را به منظور پایان دادن به جنگ افغانستان در نشست استانبول ارائه خواهد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان افغانستان امروز (چهارشنبه ۱۱ حمل/ فروردین) در نشست عمومی مجلس از حضور فعال هیاتی به نمایندگی از  این مجلس در نشست صلح استانبول خبر داد و گفت که این نهاد طرح مشخصی را به منظور پایان دادن به جنگ افغانستان در نشست استانبول ارائه خواهد کرد.

میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان نشست ترکیه را که قرار است در هفته‌های آینده برگزار شود یک فرصت خوب و تاریخی برای پایان‌دادن به چهار دهه‌ جنگ در کشور خواند و افزود: «کمیته ویژه صلح مجلس روز یکشنبه هفته آینده نشستی را به منظور تدوین طرح اعضای مجلس برای نشست صلح استانبول برگزار می‌کند.»

رحمانی نقش مجلس نمایندگان را در انعکاس صدای مردم در گفتگوهای صلح برجسته خواند و از اعضای مجلس خواست تا یک نفر را از هر ولایت به کمیته ویژه صلح معرفی کنند. 

رحمانی ابراز امیدواری کرد که تمام طرف‌ها به شکل مستقیم و غیر مستقیم در این گفتگوها شریک ساخته شوند و این یک ضرورت است که هیات دولت در چارچوب آجندای مشخص وارد این گفتگو شود.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی گفته بود که قرار است اشرف غنی، رئیس ‌جمهور طرحی را به نشست استانبول ترکیه ارائه کند که بر بنیاد آن، آتش بس سراسری اعلام و انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.