معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خبرداد؛

ثبت تراز ۹۵۲ میلیون دلاری خراسان رضوی در بازرگانی خارجی

مرتضی اشرفی گفت: تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی در سال گذشته مثبت و معادل ۹۵۲ میلیون دلار ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: صادرات کالا از این استان طی یک سال اخیر به ۲ میلیون و ۶۸۳ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون دلار رسید.

او افزود: حجم واردات کالا به خراسان رضوی نیز در این مدت ۱۸۸ هزار تن به ارزش ۳۷۹ میلیون دلار بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هرچند صادرات کالا در سال گذشته به دلایلی از جمله بحران جهانی شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی روند کاهشی داشت اما خراسان رضوی با برخورداری سهم چهار درصدی از سبد صادرات کشور جزو معدود استان‌هایی بود که تراز بازرگانی مثبت داشت.

اشرفی بیان کرد: بر این اساس تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی در سال گذشته مثبت و معادل ۹۵۲ میلیون دلار ثبت شد.

او تصریح کرد: رشد صادرات کالا از خراسان رضوی به چین، هلند، عمان، ارمنستان و تاجیکستان طی یک سال اخیر نشانگر بهبود تنوع در بازار‌های مقصد صادرات این استان است.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: با وجود همه محدویت‌ها سال گذشته رشد ۵۷ درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی به چین، رشد ۲۷۰ درصدی آن به هلند و افزایش ۵۱ درصدی صادرات به عمان ثبت شد.

اشرفی اظهار کرد: حجم صادرات خراسان رضوی به ارمنستان نیز در یک سال اخیر ۲۱۸ درصد و به تاجیکستان ۳۵ درصد افزایش یافت.

معاون استاندار خراسان رضوی، کشور‌های افغانستان، ازبکستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان را پنج کشور نخست مقصد کالا‌های صادراتی این استان بر اساس ارزش دلاری آن‌ها در سال گذشته اعلام کرد.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.