تردد در جاده‌های فارس ۹۲ درصد افزایش یافت

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: شمار تردد در جاده‌های استان از ۲۵ اسفند ماه ۹۹ تا ۱۲ فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید احمدی اظهار داشت: ۱۶ میلیون و ۳۵۷ هزار خودرو از ۲۵ اسفند ماه ۹۹ تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ در جاده‌های استان تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد ثبت شده ۹۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او، متوسط تردد ساعتی در بازه زمانی ذکر شده را ۳۳۵ خودرو اعلام کرد و افزود: به‌طور متوسط روزانه یک میلیون و هفت هزار تردد در محور‌های پر تردد استان به ثبت رسیده است.

احمدی ادامه داد: بیشترین کاهش تردد نسبت به تردد نرمال سه سال گذشته در محورشهرضا به آباده بوده است، اما در محور‌های جنوبی خصوصا محور بندرعباس- داراب شاهد افزایش تردد نسبت به نرمال تردد سه ساله در همین بازه زمانی هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس بیان کرد: همچنین سرعت متوسط ثبت شده در محور‌های مواصلاتی استان مجهز به تردد شمار ۸۶.۴ کیلومتر بر ساعت، سرعت غیر مجاز ۱۱ درصد، سبقت غیر مجاز ۳ درصد و فاصله غیر مجاز ۱۷.۵ درصد بوده است.

او گفت: دیروز ۱۲ فروردین‌ماه امسال یک میلیون و هشت هزار و ۷۳۷ تردد خودرو در سطح جاده‌های استان فارس ثبت شد که در مقایسه با تردد‌های پارسال در همین روز که ۳۲۰ هزار و ۷۲۷ تردد بود، ۲۱۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی افزود: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۹۳ هزار و ۴۳۷۸ تردد را خودرو‌های سنگین، ۹۱۵ هزار و ۳۰۰ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۱۰ هزار و ۲۳ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

او افزود: ساعات ۱۸ تا ۱۹، ساعات اوج تردد در محور‌های ارتباطی هستند که متوسط سرعت ثبت شده توسط سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌های استان برابر با ۸۶ کیلومتر بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس تصریح کرد: تردد خودرو‌های سواری در روز ۱۲ فروردین ماه نسبت به روز گذشته سال قبل ۲۴۴ درصد کافزایش، تردد ورودی‌های استان فارس ۲۰۱ درصد افزایش و تردد ورودی‌های شیراز ۱۸۵ درصد افزایش داشته است.

او گفت: از همه کاربران جاده‌ای تقاضا داریم با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در صورت خستگی و خواب آلودگی حتما در مجتمع‌های بین راهی و استراحتگاه‌ها استراحت کنند.

احمدی با اشاره به اینکه خستگی، خواب آلودگی و حواس پرتی از عوامل اصلی تصادف برون شهری در فارس است، اظهار کرد: از هموطنان عزیز تقاضا داریم به دلیل شرایط بوجود آمده کرونایی از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند و در صورت لزوم از طریق تلفن ۱۴۱ ویا سایت www.۱۴۱.ir آخرین وضعیت راه‌های استان را مشاهده کنند.

او بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه و همچنین ضرورت استفاده از کمربند ایمنی حین رانندگی تاکید کرد و گفت: گشت‌های راهداری و گشت‌های نامحسوس مشترک پلیس و راهداری تا پایان طرح نوروز ۱۴۰۰ در راه‌های استان حضور دارند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار