وزش باد شدید و گردوخاک سیستان و بلوچستان

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:وزش باد شدید و گردوخاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان هشدار زرد هواشناسی، گفت: از ظهر امروز وزش باد شدید و گردوخاک با سرعت ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت نواحی مرکزی و جنوبی استان را فرا می‌گیرند و روز یکشنبه علاوه بر آن، در شمال استان نیز آغاز می‌شود.

علی ملاشاهی ادامه داد: پیش بینی می‌شود برای روز دوشنبه وزش باد در مناطق شمالی و نواحی شرقی استان متمرکز باشد و روز سه شنبه نواحی مرکزی و جنوبی استان را نیز شامل شود.

وی تاکید کرد: از اثرات مخاطره آمیز وزش این باد شدید می‌توان به خیزش موقتی گردوخاک، احتمال کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی اشاره کرد.

ملاشاهی گفت: توصیه می‌شود در زمان وزش باد و گردوخاک از تردد‌های غیر ضروری در محور‌های مواصلاتی استان خودداری شود و مسئولان شهری نیز نسبت به استحکام بخشی به سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی تدابیر لازم را در دستور کار قرار دهند.

او ضافه کرد: برای روز دوشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات انتظار کاهش دما به ویژه برای نواحی نیمه شمالی استان انتظار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.