خروج نیرو‌های اریتره از تیگرای

دولت اتیوپی اعلام کرد نیرو‌های اریتره از تیگرای خارج شدند و حفاظت اتیوپی در دست نیرو‌های دفاع ملی این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه اتیوپی از خروج نیرو‌های اریتره در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی خبر داد.

آمریکا، آلمان، فرانسه و سایر کشور‌های جی۷ روز جمعه خواستار خروج سریع، بدون قید و شرط و قابل تأیید سربازان اریتره و به دنبال آن روند سیاسی قابل قبول برای همه اتیوپیایی‌ها شدند.

دولت اتیوپی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های اریتره  از تیگرای خارج شده و نیرو‌های دفاع ملی اتیوپی محافظت از مرز‌های ملی را به دست گرفته اند. 

درگیری‌ها در تیگرای از نوامبر ۲۰۲۰ و بعد از آن آغاز شد که دولت اتیوپی، «جبهه آزادیبخش خلق» تیگرای را به حمله به یک پایگاه نظامی متهم کرد. از زمان آغاز درگیری، بیش از ۴۰ هزار شهروند اتیوپی به سودان گریخته اند.

هزاران نفر در درگیری جان خود را از دست دادند، صد‌ها هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و کمبود غذا، آب و دارو در منطقه وجود دارد. دولت می‌گوید که بیشتر درگیری‌ها متوقف شده است، اما هنوز هم در برخی جاها صدای تیراندازی به گوش می رسد.

وزارت امور خارجه اتیوپی گفته است دسترسی کامل به منطقه در حال حاضر به سازمان‌های بشردوستانه داده شده است، و به زودی تحقیقات مشترک با کارشناسان خارجی در مورد ادعای نقض حقوق بشر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار