بازگشت رونق به مناطق حاشیه نشینی امکان پذیر است؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه گفت : با کمک قانون معافیت مالیاتی ۲۰ ساله و طرح مهاجرت معکوس دنبال بازگشت رونق به این مناطق هستیم .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حبیب‌الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه گفت : با چند رویکرد اشتباه از سال ۱۳۴۵، بسیاری از مناطق مرزی و روستایی استان تخلیه و موجی از حاشیه‌نشینی و آسیب اجتماعی به‌راه افتاد، اما با کمک قانون معافیت مالیاتی ۲۰ ساله و طرح مهاجرت معکوس دنبال بازگشت رونق به این مناطق هستیم.

او با بیان اینکه هرگونه توفیق اقتصادی در استان مدیون همکاری و هم‌سویی مردم و تلاش مسئولان است، گفت : از ابتدای آغاز مسئولیتم چند کار را در اولویت قرار دادیم.

او افزود: تکمیل مطالعات اقتصادی بود از جمله سند آمایش استان کرمانشاه را که سال‌ها بر زمین مانده بود پیگیری و با همکاری نخبگان، کارشناسان و صاحب‌نظران مراکز علمی و دانشگاهی استان آن را به نتیجه رساندیم.

او سند آمایش استان را نقشه راه توسعه و حرکت رو به جلوی استان دانست و افزود: داشتن یک نقشه راه هر چند با اندکی خطا و انحراف، بسیار بهتر و موثرتر از نداشتن آن است، زیرا هیچ پیشرفت و توسعه‌ای بدون دورنما و نقشه راه امکان‌پذیر نیست به همین دلیل تکمیل سند آمایش استان کرمانشاه برای ما یک اولویت به اقدام ضروری بود که به نتیجه و تصویب نهایی رساندیم.

وفایی ادامه داد: بر پایه سند آمایش ما اکنون می‌دانیم که مبنای توسعه هر یک از شهرستان‌های استان، کارکردها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، نیاز‌ها و کمبودها، موانع و مشکلات پیش روی آن‌ها چیست و این شناخت به مدیران امکان برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و تصمیم‌گیری عملیاتی، موثر و هدفمند می‌دهد و مانع از آزمون و خطا‌های بیهوده خواهد شد.

او گفت: کار دیگری که پیگیری آن را در اولویت قرار دادیم، تهیه و تدوین سند اقتصاد مقاومتی استان بود که ما در تهیه این زمینه جزو استان‌های ممتاز کشور شدیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.