در سال ۹۹ به ثبت رسید

تردد ۱۵ هزار کامیون ترانزیتی از پایانه مرزی ماهیرود

بیش از ۱۵ هزار دستگاه کامیون صادراتی و ترانزیتی در سال گذشته از پایانه مرزی ماهیرود تردد کرده اند.

گرجی معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پارسال بیش از ۳۹۲ هزارتن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بین المللی از مرز ماهیرود صادرات و ترانزیت شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۹۸، ۷۶% افزایش داشته است.

او افزود: این میزان کالا در قالب بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ سفر حمل شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۹۸ شاهد افزایش ۷۳ درصدی تعداد سفر بودیم.

گرجی بیان کرد: با توجه به اینکه پایانه مرزی ماهیرود (میل ۷۸) که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان و ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان فراه (افغانستان) جانمایی شده است، تنها معبر رسمی فعال استان با کشور افغانستان است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی اظهار کرد: پارسال بیش از ۱۵ هزار دستگاه کامیون صادراتی و ترانزیتی از پایانه مرزی ماهیرود تردد کرده اند که برای رونق مراودات تجاری از استان با کشور افغانستان همزمان با افزایش ساعت کاری، ظرفیت پذیرش ناوگان نیز افزایش یافته است.

همچنین در جهت ایجاد معبر مرزی روان، افزایش و ایمنی تردد‌ها اقدامات خوبی انجام شده و شاهد روان سازی، تسریع، ایمنی، ارائه خدمات مطلوب و بهتر به رانندگان و تجار در مرز ماهیرود خواهیم بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.