انتخابات شورا‌ها در ۳۳۰۰ روستای سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در این مرحله بر اساس سرشماری سال ۹۵، در ۳ هزار و ۳۰۰ روستا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کوثری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات شورای اسلامی روستایی و عشایری از روز شانزدهم ماه جاری شروع شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

ابوذر کوثری گفت: داوطلبان به ۴ روش استفاده از تلفن همراه، سامانه اینترنتی، دفاتر خدماتی پیشخوان دولت و همچنین حضور در بخشداری‌ها می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی افزود: همراه داشتن مدارک مورد نیاز بخصوص گواهی نداشتن سوء پیشینه برای ثبت نام ضروری است.

وی ادامه داد: در مناطق روستایی زیر ۲۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن برای نام نویسی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات شورا‌های اسلامی کفایت می‌کند، ولی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار ارائه مدرک تحصیلی لازم است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان این که میزان مشارکت مردم استان در انتخابات دوره قبل، حدود ۷۳ درصد بوده است، از مردم خواست در صورت احساس توانایی برای خدمت رسانی به روستاهایشان، نامزد شوند تا انتخابات با حضور گسترده مردم برگزار شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار