چشم انداز روشن منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در ۱۴۰۰/فعالیت ۶۱واحد سرمایه گذاری

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت:بافعالیت ۶۱واحد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان چشم انداز روشنی پیش روی ماست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،صفدری زاده رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت:منطقه ویژه اقتصادی با گرایش تجاری، صنعتی وخدمتی دارای توسایت مرکزی و مرزی است که ۶۱واحد سرمایه گذاری دراین منطقه مستقر است که ۲۹واحد در سایت مرکزی و ۳۲واحد در سایت مرزی در حال فعالیت هستند.

اوافزود:خط تولید کاشی و سرامیک در این منطقه برای اولین بار عملیاتی شده است و محصولات این واحدتولیدی درداخل استان به فروش می‌رسد.

صفدری زاده بیان کرد:درحوزه فرآورده‌های معدنی هم اقداماتی صورت گرفته که نوید بخش بسترمناسبی برای توجه سرمایه گذاران به این بخش خواهدبود.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بااشاره به فعالیت حوزه تجارت دراین منطقه گفت:مرکز مبادلات تجاری مستقر دراین منطقه وجود دارد که فروش این محصولات با برند خراسان جنوبی که یک برند ملی شده است انجام می‌شود.

او درادامه درخصوص تجارت و تسهیل گری در صادرات در شرایط تحریم و بیماری کرونا گفت: تنها مرزی که فعالیت خودرادراین شرایط ادامه داد وبه کمک اقتصاد و نظام آمد مرز ماهیرود بوده است.

رشد ۵۰درصدی کامیون ها در مرز ماهیرود

صفدری زاده رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت:درسال گذشته و طی این مدت شاهد رشد ۵۰درصدی کامیون های ورودی به مرز ماهیرود بوده ایم که بیش از۸۱هزار دستگاه و کامیون۷ وارد سایت این مرز شده اند .

اوافزود:این رشد نشان ازتوجه و اهتمام دستگاه های دولتی ،تجاروسرمایه گذاران به این مرز است.

صفدری زاده بیان کرد:دربخش صادرات نفتی شاهد رشد بیش از ۲درصد و در بخش صادرات غیرنفتی ۱۱۰درصد رشد داشته ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار