اجتماعات مذهبی ماه رمضان در قم لغو شد

با ورود دوباره استان قم به وضعیت قرمز کرونا اجتماعات مذهبی ماه رمضان در قم برگزار نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مرتضی حیدری،فرماندار قم روز چهارشنبه در هشتاد و یکمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، اظهار کرد: در آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا متاسفانه  استان قم از امروز به جمع مناطق قرمز از نظر شیوع کرونا افزوده شده است که لازم است تا محدودیت‌های شرایط قرمز با دقت در این استان اجرایی شود.

او با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان ادامه داد: بر اساس مصوبه‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در شهر‌های قرمز کرونایی هیچ گونه برنامه تجمعی برگزار نمی‌شود و باید توزیع نذورات هم در ایام ماه مبارک رمضان به‌صورت بیرون بر باشد.

فرماندار قم در ادامه با بیان این که طرح شهید سلیمانی در شناسایی و رهگیری بیماران نقش مهمی داشته است، افزود: با توجه به شرایط جدید کرونایی و شیوع نوع جهش‌یافته کرونا، نیاز است تا سازوکار قبلی اجرای طرح شهید سلیمانی متناسب با شرایط جدید تغییر کند.

او گفت: در طرح شهید سلیمانی استان قم به ۹۴ محله تقسیم شد و با همکاری بسیج سازمان‌دهی مطلوبی در محلات انجام و بازدید‌های مستمری صورت گرفته است.

حیدری با تاکید بر ضرورت بهره گیری از تجربه کشور‌های موفق در مهار کرونای جهش یافته انگلیسی گفت: در حالی پیک چهارم کرونا از نوع انگلیسی در کشور و از جمله قم آغازشده است که برخی از کشور‌ها این نوع از ویروس کرونا را مهار کرده‌اند که باید از تجربه آن‌ها در روند مبارزه با ویروس کووید۱۹ استفاده کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار