معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان؛

۲۸ میلیارد ریال برای تعمیر شناور یدک‌کش "یادگار۲" چابهار هزینه شد

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تعمیرات زیرآبی یدک‌کش یادگار۲ با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال در بازه زمانی ۴۰ روز توسط شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباس آذرپیکان معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مهم‌ترین ماموریت این شناور یدک‌کش، انجام عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های تجاری و نفتی، عملیات مقابله با آتش و آلودگی است.

او ادامه داد: این شناور پرقدرت از چهار هزار و ۴۰۰ اسب بخار و توان کشش بیش از ۵۰ کیلونیوتن برخوردار است.

او با اشاره به استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای تعمیر و نگهداری شناور‌های دریایی، گفت: تعمیرات اساسی باید براساس استاندارد‌های موسسات رده‌بندی در مراکز تعمیرات حوضچه خشک شناور‌ها صورت گیرد که برای اجرای آن لازم است یدک کش از آب خارج و اقدامات فنی طبق شرح کارِ مصوب انجام شود.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مثبت این پروژه اتمام زودتر از موعد فرایند تعمیرات است که ۲۰ روز زودتر از موعد قانونی قرارداد به پایان رسیده و با توجه به نقش راهبردی شناور یادگار، بسیار ارزنده و قابل تحسین است.

به گفته آذرپیکان، استفاده از ظرفیت ساخت و تولید مواد اساسی مورد نیاز شناور در داخل کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم (۴۰نفر) و غیرمستقیم (۲۵نفر) نیز از دیگر نکات ارزنده این پروژه است.

آذرپیکان ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با استفاده از ظرفیت‌های مشاوران فنی در حوزه نگهداری و تعمیر تجهیزات دریایی، برنامه‌ریزی مدونی را در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار