روسیه: آمریکا عامل تنش‌های منطقه‌ای است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا و متحدانش عامل اصلی تنش‌های منطقه‌ای در قطب شمال هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدامات آمریکا را عامل تنش‌های منطقه‌ای در قطب شمال اعلام کرد.

ماریا زاخارووا با اشاره به گزارش اخیر آمریکا در مورد فعالیت‌های نظامی روسیه در قطب شمال گفت اقدامات روسیه در منطقه قطب شمال هیچ خطری ندارد و قوانین بین المللی را نقض نمی‌کند و تنش‌های منطقه‌ای فقط به دلیل فعالیت‌های نظامی آمریکا افزایش می‌یابد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد روسیه کاری در قطب شمال انجام نمی‌دهد که مغایر با قوانین بین المللی یا تهدیدی برای سایر کشور‌ها باشد. اگر در مورد منابع احتمالی افزایش تنش‌های منطقه‌ای صحبت کنیم، منطقی است که بگوییم این فعالیت نظامی آمریکا و متحدانش در قطب شمال، که با شعار‌های جنگ طلبانه همراه است. ناتو و کشور‌های عضو آن در آنجا تحریکاتی را آغاز می‌کنند و این امر به طور منظم اتفاق می‌افتد.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام کرد قصد دارد تعداد زیادی جنگنده F-۳۵ و F-۲۲ را به آلاسکا بفرستد و یادآور شد ایالات متحده مصمم است از منافع خود در اقیانوس منجمد شمالی محافظت کند. پنتاگون همچنین اعلام کرد در تلاش برای به چالش کشیدن مسکو و پکن، نیروی دریایی آمریکا گشت‌هایی را به سبک دریای جنوب چین جنوبی، در مناطق دریایی قطب شمال روسیه آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار