بستری مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی ۱۲۲ درصد افزایش یافت

استاندار خراسان رضوی گفت: در آستانه دوره اوج چهارم کرونا قرار داریم و متاسفانه میزان مراجعه بیماران سرپایی کرونایی به مراکز درمانی نیز در هفته گذشته در مقایسه با هفته آخر اسفند ماه ۱۲۲ درصد افزایش یافته و ۲ برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: میانگین فوتی‌های کرونا در استان خراسان رضوی نیز به طور متوسط با افزایش محدودی همراه بوده و اکنون به هشت مورد رسیده است.

او افزود: خرید‌های پایان سال و بازارگردی ها، دورهمی‌های خانوادگی، سفر‌ها و دید و بازدید‌های نوروزی و همچنین شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا با قدرت شیوع بیشتر از دلایل عمده افزایش شیوع کرونا در استان است.

استاندار خراسان رضوی از کاهش سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان گلایه کرد وادامه داد: متاسفانه عادی انگاری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه موجب شده رعایت اصول  بهداشتی به ۷۰ درصد کاهش یابد حال آن که رقم مورد انتظار برای کنترل همه گیری کرونا رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه هاست.

معتمدیان بیان کرد: طی ۱۸ هفته قبل از شیوع اخیر کرونا استان خراسان رضوی دارای شرایط با ثبات و آرامی بود که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و با ایثارگری عوامل درمان ایجاد شده بود و برای خروج از وضعیت نگران کننده کنونی هم از مردم می‌خواهیم از سفر و حضور در تجمعات اجتناب کرده و شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را بیش از پیش رعایت کنند.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.