بی‌توجهی به ظرفیت‌های بخش خصوصی، هدر رفت سرمایه‌هاست

دبیر باشگاه کارآفرینان سازندگان حریم رضوی گفت: مشکلات امروز اقتصادی کشور، به واسطه عدم توجه به ظرفیت‌ها و نظرات بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مهدی خوش گفتار، دبیر باشگاه کارآفرینان سازندگان حریم رضوی به جایگاه بخش خصوصی در عرصه تصمیم‌سازی‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات امروز اقتصادی کشور، به واسطه عدم توجه به ظرفیت‌ها و نظرات بخش خصوصی است، باید بیان کنیم که در حال حاضر در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، بخش خصوصی در لایه‌های پایینی قرار می‌گیرد و عمده مشکلات و معضلات هم از این مسئله نشات می‌پذیرد.

او افزود: بی‌توجهی به ظرفیت‌های بخش خصوصی، هدر رفت سرمایه‌ها را در پی داشته و نمونه آن را در بافت پیرامونی حرم رضوی شاهدیم، در حال حاضر ۴۰۰ پروژه با ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها و زیر ساخت‌ها در اطراف حرم رضوی بلاتکلیف مانده است، تعیین تکلیف این طرح‌ها می‌توانست به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منجر شود.


بیشتر بخوانید



دبیر باشگاه کارآفرینان سازندگان حریم رضوی با اشاره به بدعهدی‌های مسئولان و ناپایداری وعده‌های آن‌ها ادامه داد: در برهه‌ای فراخوان سرمایه گذاری اعلام می‌شود، اما بعد ناگهان تغییر رویه رخ می‌دهد و خلاف عهد عمل می‌شود، چنین رویکردی هدررفت سرمایه و گریز آن را در پی خواهد داشت و در آتیه دیگر رغبتی برای سرمایه گذاران، به جهت ورود به طرح‌های توسعه‌ای باقی نمی‌ماند. 

سال کرونایی، سال کاهش بازار

مرضیه سنوئی محصل، دبیر کانون کارآفرینان خراسان رضوی نیز در ادامه به تلاش مستمر بخش خصوصی به رغم همه مشکلات و موانع پرداخت و گفت: فعالان اقتصادی در کنار هم و در چنین جمع‌هایی از همدیگر انگیزه می‌گیرند. امید داریم که فعالیت‌های اقتصادی ما به نتایج مطلوبی برای جامعه منجر شود.

او افزود: همچنین امیدواریم که امسال بخش خصوصی بتواند از پَس فشارها، قدری نفس بگیرد و توان خود را بازیابی کند و گشایش های بیشتری برای این حوزه رقم بخورد، سال کرونایی برای ما سال کاهش بازار بود و تلاش داریم با عبور از این بحران، جبران خسارت ها را داشته باشیم.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار