ورود دادستانی به آلودگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی لردگان/مسمومیت ماهی‌ها در لردگان محرز است

دادستان عمومی و انقلاب لردگان، از ورود مدعی العموم به موضوع آلودگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید جریده اصل دادستان عمومی و انقلاب لردگان اظهار داشت: با توجه به وصول گزارشات مکرر مردمی در خصوص آلودگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی لردگان موضوع جهت بررسی به کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان ارجاع گردید که حسب نظریه کارشناسی این اداره متاسفانه میزان آلودگی پساب کارخانه پتروشیمی لردگان بیشتر از حد استاندارد است.

او افزود: بر اساس مستندات اداره محیط زیست شهرستان، تا کنون طی چندین مرحله به مسئولان کارخانه پتروشیمی لردگان اخطار داده شده است تا نسبت به رفع نواقص اقدام کند که متاسفانه به این اخطار‌ها توجهی صورت نگرفته است و در آخرین مرحله نیز اداره حفاظت محیط زیست در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ضمن ارسال اخطاریه‌ای برای مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان از دادستانی شهرستان نیز تقاضای بررسی موضوع را نمود و با توجه به اینکه دادستان متولی حفظ و صیانت از حقوق عامه است و این آلودگی نیز از مصادیق اهم نقض حقوق عامه به شمار می‌آید موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادستانی شهرستان قرار گرفته و دستور قضایی خطاب به مسئولین پتروشیمی لردگان برای رفع این مشکل صادر شده است.


بیشتر بخوانید


جریده اصل با اشاره به اینکه پیگیری‌ها تا زمان رفع کامل این مشکل ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: در صورت استنکاف مسئولان کارخانه پتروشیمی لردگان و عدم رفع نواقص اعلامی، ضمن تشکیل پرونده کیفری برای افراد متخلف نسبت به جلوگیری از فعالیت کارخانه اقدام خواهد شد.

علت مرگ ماهی ها در لردگان چیست؟


محمد اسدی سرپرست اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: مسمومیت ماهی‌های مزارع پرورش ماهی در لردگان می‌تواند به علت هر نوع ماده‌ سمی باشد و مسمومیت با پساب کارخانه پتروشیمی تایید شده نیست.

اسدی گفت: در حال حاضر بررسی مزارع پرورش ماهی آسیب‌دیده در لردگان در حال انجام است تا به نتیجه قطعی برسیم و در حال حاضر مطمئن نیستیم این تلفات بر اثر پساب پتروشیمی لردگان باشد.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: صورت جلسات این مشکل تنظیم شده است و کارشناسان دامپزشکی در محل حضور دارند و با هماهنگی دادستان و نیروی انتظامی در حال بررسی موضوع هستند.

اسدی افزود: ماهی‌های تلف شده به سه کارگاه بسته‌بندی در شهرکرد برای بسته‌بندی و کارهای تکمیلی انتقال‌داده شده‌اند و نمونه‌برداری و سم‌شناسی نیز در حال انجام و بررسی است.

او با بیان اینکه تلفات مشکوک به مسمومیت است، تاکید کرد: مسمومیت می‌تواند به علت هر نوع ماده‌ سمی باشد که جانوران آبزی را تحت تاثیر می‌گذارد و پساب کارخانه تایید شده نیست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار