محدودیت های یک هفته ای در شهرستان البرز

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان البرز گفت: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا به مدت یک هفته محدودیت فعالیت ها در شهرستان البرز اعمال می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد نصیری فرماندار البرز با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی استان و شهرستان البرز در بدترین حالت ممکن قرار دارد، گفت: بالاترین میزان مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در استان قزوین در ۱۴ ماه اخیر به ثبت رسیده شد لذا شرایط ویژه در شهرستان البرز اعمال می‌شود.

نصیری افزود: فعالیت تمامی ادارات به استثناء ادارات خدمات رسان که با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد؛ ضمن تعطیلی موظفند در فعالیت‌ها و بازرسی‌های ستاد کرونا شهرستان طی ۱۰ روز انجام وظیفه نمایند.

او افزود: بخشداران، روسای ادارات، شهرداران و مدیران شهرستان موظفند تا ساعت ۲۲ در محل کار حضور داشته باشند.

نصیری اضافه کرد: هفته پیش رو فقط اصنافی که مایحتاج اساسی مردم مانند خوراکی، بهداشتی و درمانی را تأمین می‌کنند باز هستند و اجازه فعالیت تا ساعت ۲۱ را دارند و بقیه صنوف تعطیل کامل می‌باشند.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان البرز گفت: بازارچه‌ها، روز بازار‌ها به ویژه در ناحیه شهری مهرگان در طول هفته آینده به صورت کامل تعطیل خواهند بود.

او افزود: پارک ها، بوستان‌ها، اتوبوسرانی و دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر بیمه. ازدواج. پلیس+۱۰ دفاتر وکالت هفته آینده به صورت کامل تعطیل هستند و تاکسی‌ها با سه نفر ظرفیت اجازه فعالیت دارند.

به گفته فرماندار شهرستان البرز در وضعیت کرونایی موجود استان و شهرستان بد حال است و از امروز آژیر خطر تعطیلی در سراسر استان به صدا درخواهد آمد.

نصیری بیان کرد: از ساعت ۲۲ امشب، تردد‌ها به صورت ویژه علاوه بر دوربین ها، با حضور پلیس راهور کنترل خواهد شد و اگر افرادی بدون مجوز تردد کنند، مشمول جریمه خواهد شد، لذا دوربین‌های اتوبوسرانی نیز موظف به کنترل وسائل نقلیه با پلاک‌های غیر بومی، بومی و اعلام آن به نیروی انتظامی هستند.

فرماندار البرز گفت: بانک‌ها حق پذیرش مشتری را ندارند و صرفا درون شعبه کار‌های جاری خود را آن هم با یک سوم ظرفیت انجام خواهند داد.

او گفت: در مدارس صرفا حضور یک نفر معلم و کادر مدرسه میسر خواهد بود و بیش از این مجاز نخواهد بود.

نصیری افزود: تمامی سالن‌های ورزشی، بدون استثناء این هفته تعطیل هستند و ورزش و جوانان موظف به بازدید و ارائه گزارش در این خصوص است.

به گفته رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان البرز، مراسم تدفین حداکثر با حضور ۱۰ نفر در آرامستان‌های شهرستان برگزار خواهد شد و شهرداری‌ها مسئولیت نظارت در این خصوص را بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان البرز تأکید کرد: بانک ها، سیستم‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی، شهرداری حق هیچگونه اقدامی روی چک ها، مالیات‌ها و یا حساب‌های مردم و همچنین پذیرش مشتری را نخواهند داشت و تمامی اقدامات باید به صورت الکترونیکی اعمال می‌شود و تاکید می‌شود تنها امور ضروری انجام گردد و مردم در صورت مشاهده تخلف، موارد را به فرمانداری‌ها گزارش کنند.

نصیری افزود: برای جلوگیری از تجمع در نانوایی ها، ساعت فعالیت نانوایی‌ها در استان افزایش خواهد یافت و یک ساعت قبل از اذان مغرب، فعالیت نانوایی‌ها تعطیل خواهد شد.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان البرز در ادامه گفت: کافه‌ها و رستوران‌ها نیز در این هفته هیچگونه فعالیتی نخواهند داشت و در صورت مشاهده تخلف، بنا به دستور دادستانی آن واحد صنفی پلمب خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.