افزایش ظرفیت تولید پارازایلن در پتروشیمی بوعلی سینا

مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید پارازایلن در این مجتمع تولیدی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید عازمیان مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: عملیات افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید برج‌های جذب واحد پارازایلن در این شرکت و در غیاب شرکت خارجی صاحب لیسانس به بهانه تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور، به دست متخصصان داخلی انجام شد.

او با بیان اینکه پروژه برج‌های جذب در ۳ فاز انجام پذیرفت که در فاز یک، آماده سازی برج‌های جذب، تخلیه ایمن حلال و بازیابی انجام شد، افزود: این مرحله با توجه به وضعیت مجتمع، از نظر شرکت خارجی غیر قابل انجام اعلام شده بود که با ابتکار متخصصان داخل مجتمع و بهره گیری از دانش فنی متخصصان پرورش یافته در مجتمع پس از تشکیل کارگروه‌های تخصصی و عملیاتی کلید خورد.

عازمیان با اشاره به اینکه در فاز دوم پروژه با حضور شرکت‌های داخلی، عملیات بهینه سازی انجام و با تغییرات اعمال شده، ظرفیت تولید واحد تا ۲۰ درصد افزایش یافت که با آغاز تولید محقق می‌شود، تصریح کرد: در فاز سوم پروژه نیز عملیات حدود ۹۳۰ تن مولکولارسیو مستعمل تخلیه و حدود ۹۷۵ تن مولکولارسیو جدید با تلاش شرکت ایرانی بارگیری شد.

مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با تاکید بر انجام همه مراحل به دست متخصصان داخل کشور اظهار داشت: تا پیش از این پروژه، عملیات‌های مشابه با هزینه‌های بالا و به صورت ارزی از طرف شرکت‌های خارجی انجام می‌شد که با اعمال تحریم‌های ظالمانه، آنها از همکاری خودداری کردند و این موضوع سبب بهره گیری از توان متخصصان داخل مجتمع و شرکت‌های ایرانی گردید و موفق شدیم برای نخستین بار در کشور این پروژه را به پایان برسانیم که علاوه بر بی اثر کردن تحریم‌ها به جلوگیری از خروج ارز از کشور انجامید.

به گفته این مقام مسئول، با اجرای این پروژه توان تولید محصول پارازایلن مجتمع از یک هزار تن در روز به یک هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.