موسویان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

اعزام رایزنان بازرگانی به ۵ کشور هدف صادراتی طی هفته‌های آینده + فیلم

معاون توسعه بازار‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت گفت: مراحل اداری اعزام ۵ رایزن بازرگانی انجام شده و طی هفته‌های آتی این افراد اعزام می‌شوند.

مجتبی موسویان معاون توسعه بازار‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اعزام رایزن بازرگانی اظهار کرد: طبق سنوات گذشته، از تابستان سال گذشته در برنامه‌هایمان بود که در مرحله اول ۵ رایزن بازرگانی را  به ۵ کشور اعزام کنیم، اما به دلایل مختلفی این موضوع به تعویق افتاد.

او افزود: تشدید تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا و شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان موجب این تعویق در سال ۹۹ شد به طوری که حمل و نقل‌ها بسیار محدود شد و همچنین کشور‌ها هم از پذیرفتن افراد خارجی خودداری می‌کردند.

معاون توسعه بازار‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت بیان کرد: انتخاب فرد واجد شرایط به عنوان رایزن بازرگانی یک اقدام بسیار حساس و سخت است و از حدود ۲۵۰ نفر متقاضی برای این پست در نهایت ۳ یا ۴ نفر باقی می‌مانند.

موسویان ادامه داد: آشنایی با علوم تجارت، فنون مذاکره، تسلط کامل به زبان انگلیسی، آشنایی با آداب دیپلماتیک، تجربه فعالیت در زمینه تجارت و بسیاری دیگر از شاخص‌ها و استاندارد‌ها از جمله مواردی هستند که در فرایند انتخاب رایزن بازرگانی نقش موثری را ایفا می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول با این تفاسیر، دلایلی که تاکنون اعزام رایزنان بازرگانی را به تعویق انداخته، روشن است.

معاون توسعه بازار‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ابراز کرد: سال گذشته بیش از ۲۵۰ فرد برای فعالیت به عنوان رایزن بازرگانی متقاضی بودند که تا امروز ۵ فرد واجد شرایط انتخاب شدند و امیدوار هستیم که تا اواسط اردیبهشت ماه امسال به کشور‌های تعیین شده یعنی روسیه، چین، آذربایجان، ارمنستان و عمان اعزام شوند.

موسویان افزود: تمام مراحل اعزام این افراد نهایی شده است و تنها بحث تزریق واکسن به این افراد و خانواده‌هایشان باقی مانده که تا یک یا دو هفته آتی انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول در پایان گفت: اعزام رایزنان بازرگانی تاثیر بسیار زیادی در توسعه تجارت هر کشوری دارد به طوری که طبق بررسی‌های سازمان تجارت جهانی، فعالیت رایزن بازرگانی می‌تواند تا ۱۲ درصد به توسعه تجارت کشور‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار