مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم:

بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خاتم خسارت وارد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از خسارت ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی شهرستان خاتم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ابوالقاسم فلاحتی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در مورد سرمازدگی به بخش باغبانی شهرستان خاتم گفت: در تاریخ‌های ۱۶ و ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۰ به دلیل سرمای تشعشعی و افت شدید دما، سرمازدگی شدید محصول‌های زراعی و باغی خسارت میلیاردی به کشاورزان این شهرستان وارد شد.

او افزود: شرایط نامساعد جوی شامل سرمازدگی، گرمازدگی، طوفان، خشکسالی و ... باعث خسارت به ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های باغی و زراعی شهرستان خاتم شده است.

فلاحتی ادامه داد: اوج این خسارت سبب آسیب به محصول پسته با سطح ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های این منطقه شده است.

این مسئول بیان کرد: حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان خاتم خسارت وارد شده و این حجم از خسارت اقتصاد و معیشت بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

او ادامه داد: از همه متولیان امر در خواست می‌کنم برای امهال تحصیلات بانکی بهره برداران، پرداخت خسارت حداکثری صندوق بیمه، اعطای تسهیلات بلاعوض و کم بهره تلاش کنند.

فلاحتی گفت: سرمازدگی از مهم‌ترین عوامل خسارت زا به بخش باغبانی و زراعت است و با شرکت‌های دانش بنیان داخلی در ارتباط هستیم که از دانش و فن آوری نوین در باغ‌ها و مزارع برای پیشگیری از پدیده سرمازدگی استفاده کنیم.

او تصریح کرد: اقدام‌های متعددی شامل تشکیل جلسه مدیریت بحران و پیگیری‌های زیادی از طریق مسئولان شهرستانی، استانی و نماینده محترم مجلس صورت گرفته است.

فلاحتی افزود: قائم مقام صندوق بیمه مرکزی نیز از منطقه بازدید کرد که برای پرداخت غرامت حداکثری از سوی صندوق بیمه قول مساعد داده شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.