نخستین فصل سال ۱۴۰۰ و افزایش ۱۹ درصدی مصرف آب در یزد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: میزان مصرف آب در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اصغر ریاضتی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در نشست با فرماندر مهریز با اشاره به لزوم مدیریت مصرف گفت: برای مقابله با مشکل کم آبی و افزایش فرهنگ مدیریت مصرف، لازم است فرمانداری، شهرداری و دیگر ادارات همکاری و هماهنگی لازم را با این شرکت داشته باشند.

ریاضتی افزود: با توجه به تعداد زیاد روستا‌های تحت تاثیر خشکسالی در این شهرستان، نیازمند همکاری دستگاه‌های شهرستان در راستای تامین تانکر‌های آب رسان ثابت و سیار هستیم.

او بر استفاده از لوازم کاهنده مصرف تأکید کرد و اظهار داشت: ضروری است تا قبل از فرارسیدن فصل تابستان، تمامی ادارات به لوازم کاهنده از قبیل پرلاتور و سایبان کولر مجهز شوند.

مدیر عامل شرکت آب استان وجود انشعابات غیرمجاز در مهریز و هدررفت آب به دلیل شکستگی شبکه آبرسانی در پی فعالیت پیمانکاران شرکت گاز را از مشکلات این شهرستان عنوان کرد که باید اقدامات لازم در راستای رفع آن صورت گیرد.

مدیر امور آبفای مهریز نیز در این نشست با اشاره به وضعیت کمبود آب در این شهرستان گفت: ما علاوه بر کم آبی با مشکلاتی از قبیل کمبود منابع آب داخلی و کمبود تانکر آب ثابت جهت آبرسانی به مشترکین مواجه هستیم.

علمدار ادامه داد: تمام نیاز آبی شهرستان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است که منابع موجود تنها توان تولید ۱۷۰ لیتر بر ثانیه آب را دارد.

او تصریح کرد: شرکت آبفا با وجود این شرایط سخت کم آبی سعی دارد تا حد امکان با بحث جیره بندی آب در شهرستان مواجه نشود که این امر همکاری کامل مردم شریف را می‌طلبد.

انتهای پیام/ غ

برچسب ها: مصرف آب ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.