جوجه ریزی ۳۱ واحد مرغداری در خوسف

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: پس از بحران آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۳۱ واحد مرغداری در شهرستان خوسف به چرخه تولید بازگشتند و جوجه ریزی کردند.

شریفی سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: زمستان پارسال بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحد‌های تولیدی شهرستان خوسف باعث خسارات فراوان اقتصادی به واحد‌های درگیر، کاهش تولید و همچنین مشکلاتی در تأمین تخم مرغ شد.

او افزود: با تلاش شبانه‌روزی ناظران بهداشتی دامپزشکی، بیماری در این واحد‌ها مهار شد.

شریفی با اشاره به اینکه در این جهت در شهرستان خوسف ۳۱ واحد مرغداری بعد از مهار بحران آنفلوآنزای فوق حاد از اسفند ماه شروع به جوجه ریزی کردند، بیان کرد: از اسفندماه پارسال تاکنون ۷۵۶ هزار و ۵۰ قطعه جوجه ریزی در این ۳۱ واحد مرغداری در شهرستان خوسف صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف از وجود ۶۸ واحد مرغ گوشتی در شهرستان خبر داد و عنوان کرد: با توجه به لزوم صیانت از سرمایه دامی و طیور استان جوجه‌ریزی در تمامی واحد‌های گوشتی از این پس با رعایت کلیه شرایط بهداشتی فارم و عقد قرارداد با مسئول بهداشتی و انجام ممیزی‌های دقیق توسط کمیته ممیزی استان در فارم‌های مرغ تخمگذار و داشتن بیمه نامه جوجه ریزی انجام می‌شود و مرغداری‌های تخمگذار علاوه بر آن باید از واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم استفاده کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.