هراس صهیونیست‌ها از شکل‌گیری انتفاضه فراگیر در فلسطین

صهیونیست‌ها بیم آن دارند که قیام‌ها و درگیری‌های شبانه که از قدس آغاز شده و به کرانه باختری گسترش یافته، به انتفاضه‌ای فراگیر و سهمگین تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المنار، رژیم صهیونیستی در هراس و نگرانی است که درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در قدس اشغالی در میان اصرار فلسطینیان برای برگزاری نماز در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان، موجب شکل گیری یک انتفاضه فراگیر و تمام عیار شود.

درگیری‌ها و انتفاضه علیه اشغالگران صهیونیست در قدس اشغالی در دهه اول ماه مبارک رمضان از منطقه باب العمود به محله‌ها و کوچه پس کوچه‌های این شهر گسترش یافته و به شهر‌ها و روستا‌ها و اردوگاه‌های فلسطینیان در کرانه باختری رسیده است و فلسطینیان با سنگ و بطری‌های آتش‌زا در برابر گلوله‌های جنگی ایستادگی کرده‌اند.

بر این اساس، جوانان فلسطینی در غرب شهر طولکرم با سربازان اشغالگر با سنگ و مواد آتش‌زا درگیر شدند.

در منطقه عزّون نیز درگیری‌های شدیدی رخ داد و شهرک نشینان صهیونیست در نزدیکی مقبره یوسف با بطری‌های آتش‌زای جوانان شرکت کننده در انتفاضه روبرو شدند.

در جنوب نیز فلسطینیان در بیت لحم و روستاهایش قیام کردند. در شرق نیز اطراف اردوگاه «عقبه جبر» صحنه درگیری بود که به زخمی شدن شماری منجر شد.

در شمال شهر قدس اشغالی، جوانان اردوگاه قلندیا، پاسگاه صهیونیست‌ها را به صحنه درگیری‌ها و انتفاضه تبدیل کردند که سربازان اشغالگر را مجبور کرد پشت بلوک‌های سیمانی پناه بگیرند.

ورودی شمالی شهر البیره نیز میدان درگیری بود و فلسطینیان در این منطقه در حمایت از مسجد الاقصی و ساکنان قدس تظاهرات برگزار کرده بودند.

«عصام بکر»، هماهنگ کننده نیرو‌های ملی و اسلامی در استان‌های رام الله و البیره گفت: آنچه دیروز رخ داد شعله‌های آتشی است که قطعا بر اساس تحولات اوضاع در شهر قدس اشغالی گسترش خواهد یافت.

خبرنگار المنار در این خصوص گفت: صهیونیست‌ها بیم آن دارند که این قیام‌ها و درگیری‌های شبانه که از قدس آغاز شده و به کرانه باختری گسترش یافته است به انتفاضه‌ای سهمگین تبدیل شود.

قدس که مرکز قیام و انتفاضه در ماه مبارک رمضان است آرام نشده و فلسطینیان جولان دادن شبانه صهیونیست‌های شهرک نشین را در خیابان‌های این شهر بر آنان حرام کرده‌اند و باب العمود با وجود بازداشت‌ها و سرکوب‌ها به پایگاهی تبدیل شده که شعله‌های خشم و خروش فلسطینیان از آن آغاز شده است.

فعالیت‌های مقاومت جوانان فلسطینی ساکن قدس به خیابان‌های صلاح‌الدین، عیسویه، سلوان، وادی الجوز، شیخ جراح و سایر محله‌ها و کوچه پس کوچه‌های دیگر رسیده است و جوانان انتفاضه با صهیونیست‌های شهرک نشین و سربازان درگیر شدند و تعدادی از دوربین‌های مراقبت را نیز از بین بردند.

به گفته منابع محلی، پس از اینکه نماز تراویح در مسجد الاقصی پایان یافت، صدای الله اکبر در آن بلند شد و نمازگزاران در صحن‌های این مسجد بر پیمانشان در دفاع از مسجدالاقصی با جان خود تأکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
پیش بسوی نابودی اسراییل توسط عرب های سوریه و فلسطین و فارس های ایران...
کم کم پیروز خواهیم شد
آخرین اخبار