روند صعودی بستری بیماران کرونایی در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: روند بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان همچنان صعودی است و باید تجهیزات بیشتری در مراکز درمانی مستقر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، محمود ثمینی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با توجه به احتمال افزایش بستری تعداد بیشتری از بیماران کرونایی در روز‌های آتی، دانشگاه علوم‌پزشکی در سریعترین زمان ممکن اقدامات لازم را برای تامین تجهیزات مراکز درمانی انجام دهد.

او ادامه داد: با توجه به پایین بودن درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی بین اقشار مختلف جامعه، کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا با همکاری رسانه‌ها به صورت مستمر نسبت به اطلاع رسانی و هشدار وضعیت بحرانی به شهروندان اقدام کند.

او گفت: طرح جامع مدیریت هوشمند و تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تا پایان هفته جاری ادامه دارد و دستگاه‌های مربوطه موظف به برخورد با متخلفان هستند.

ثمینی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از شهروندان بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا همچنان به صورت دسته جمعی در پارک، بوستان و تفرجگاه‌های درون و برون شهری حضور پیدا می‌کنند تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید در راستای جلوگیری از تجمع شهروندان در مراکز تفریحی اقدام نمایند.

او تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با قید فوریت نسبت به رفع مشکل کمبود اکسیژن بیمارستان شهرستان ازنا اقدام لازم را انجام دهد.

تعداد مبتلایان کرونا در این استان با شناسایی ۷۱۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۰۱ هزار و ۱۶۳ نفر رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته چهار نفر از هم استانی‌ها به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند و شمار جان باختگان نیز به یک هزار و ۶۱۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.