فرماندار دشت آزادگان:

صیانت از جامعه کارگری وظیفه مسئولان است

سیلاوی گفت: کارگران از اقشار زحمتکش جامعه محسوب می‌شوند که باید از حق و حقوق آن‌ها صیانت و پرداختی آن‌ها به موقع انجام شود.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری دومین جلسه کمیسیون کارگری ویژه حل مشکلات کارگران شهرستان گفت: رصد کردن مسائل و مشکلات جامعه کارگری و همچنین ارائه راهکار‌های مناسب جهت جلوگیری از تاخیر در پرداخت حق الزحمه و حق بیمه کارگران مهم‌ترین هدف برگزاری این جلسه بود.

او با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به کشور و نظام دریغ نمی‌کنند و در شرایط فعلی وظیفه مسئولیت ما دوچندان شده و نباید اجازه دهیم از این فرصت استفاده نمایند، افزود: حق بیمه و حقوق کارگران از اولویت‌های اصلی همه ارگان‌هایی است که کارگر دارند.

سیلاوی بیان داشت: واحد‌های کارگری که در شهرستان مشغول به فعالیت هستند، باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بیمه و حقوق کارگران به موقع پرداخت شود، ضمن اینکه شهرداری‌ها نباید منتظر ارزش افزوده و دیگر پرداختی‌هایی که قابل ملاحظه هم نیستند، باشند، بلکه باید بیشترین اتکای خود را بر منابع داخلی و درآمد زایی معطوف کنند.

فرماندار دشت آزادگان بر رصد و رسیدگی به مسائل و مشکلات صنفی کارگران تاکید و تصریح کرد: همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری مسئولیت داریم، از این رو همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط می‌تواند مسیر را برای حل و فصل مشکلات جامعه کارگری هموار کند.

به گفته سیلاوی، در این نشست ضمن بررسی مشکلات کارگری، ارائه گزارشی از وضعیت کارگران سطح شهرستان، میزان کارگران تحت پوشش خدمات بیمه‌ای، همچنین ماه‌های پرداختی حق بیمه کارگران و مشکلات موجود در این واحد‌ها مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت و از دستگاه‌های زیربط به ویژه ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بیمه تامین اجتماعی خواسته شد جهت رفع مشکلات حوزه کارگری و جلوگیری از قطع بیمه کارگران همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.