پیش بینی بارش باران همراه با تگرگ و آبگرفتگی معابر در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از عصر روز جمعه بارش باران همراه با تگرگ و آب گرفتگی در معابر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی ناپایدار تا اواسط هفته آتی در غالب مناطق استان اردبیل است.

او از تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در استان اردبیل خبر داد و افزود: امروز ضمن تداوم فعالیت سامانه بارشی شاهد ابرناکی، وزش تندبادهای موقتی، رخداد مه و کاهش دید افقی، کاهش دمای هوا و رگبار باران و رعد و برق در غالب مناطق استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان به احتمال بارش تگرگ و یا اصابت صاعقه در نواحی مستعد استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از صبح روز پنج شنبه تا عصر روز جمعه از شدت ناپایداری‌ها به صورت موقت کاسته شده و به تدریج از اواخر روز جمعه شاهد ورود سامانه جدید بارشی در استان خواهیم بود.

محمدی تصریح کرد: در این مدت با توجه شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، در ساعات بعدازظهر و عصرگاهی رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق همچنان احتمال می‌رود.

او از احتمال بارش تگرگ و آب گرفتگی معابر عمومی در اواخر هفته جاری سخن گفت و افزود: از عصر و شب جمعه هفته جاری با ورود سامانه بارشی جدیدی مجدداً بر شدت ناپایداری‌ها افزوده شده و پیش بینی می‌شود این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در استان فعال باشد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به توصیف وضعیت جوی استان در روز جمعه نیز پرداخت و بیان کرد: با نفوذ این سامانه بارشی ابرناک در روز جمعه تندباد موقتی، کاهش محسوس دمای هوا، رگبار باران و رعد و برق، احتمالاً اصابت صاعقه، بارش تگرگ و آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود.

محمدی همچنین به کمینه و بیشینه دمای ثبت شده در ۲۴ ساعته گذشته در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: گرم‌ترین نقطه در استان اردبیل در شهرستان پارس آباد با ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و خنک‌ترین نقطه در شهرستان خلخال با دمای ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.