رمضان فرصتی برای نشان دادن جلوه‌های بندگی

امام جمعه قزوین گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای به نمایش گذاشتن هنر بندگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه تلویزیونی سروش آسمانی شبکه قزوین گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای نشان دادن جلوه‌های بندگی است و هر چه انسان هنر بندگی دارد باید در این ماه نشان دهد و خودش را محک بزند.

وی با بیان اینکه یکی از کار‌های خوب در ماه مبارک رمضان، کمک به ایتام و نیازمندان است، افزود: این ماه مبارک و روزه، گناهان را می‌سوزاند و محبت بین بنده و خدا در حرارت و گرمای لطف خداوند نسبت به بندگان تحکیم بخشیده می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در هر ماه رمضان، محصول سال خود را باید به نمایش بگذاریم و نسبت به نماز، قرآن و اعمال عبادی مراقبت و بررسی داشته باشیم تا در همه مسائل زندگی، به کمال بندگی دست یابیم.

وی با بیان اینکه یکی از کار‌های مهم و سفارش شده در ماه مبارک رمضان دست‌گیری از فقراست، اضافه کرد: رسول خدا (ص) سفارش ویژه‌ای برای فقرا و در باب افطاری دادن کرده اند و از هر راهی اطعام و اکرام را مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمنی عابدینی در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند اگر می‌خواهید دلهایتان پاییزی نباشد و نشاط بهاری داشته باشد، با قرآن انس داشته باشید تا از نگرانی و استرس دور شوید و همواره نشاط داشته باشید.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: وقتی سرزمین دل‌ها با نهال‌های قرآنی که همان آیات قرآن است، انس پیدا کند، باغ‌هایی می‌شوند که شاخه‌های درختانش در هم تنیده هستند و این درکِ از قرآن در ماه مبارک رمضان ایجاد می‌شود و لازم است در ماه رمضان بکوشیم و دعا کنیم تا رفاقتمان با قرآن برقرار شود.

وی با بیان اینکه ما یک شب قدر داریم، اظهار کرد: در روایات مشخص و واضح و بدون شک و تردید هر چه می‌بینیم یک شب قدر است و اگر در بعضی جا‌ها لیالی آمده به بیانی لیله القدر در طول عمر ماست و در چنین فضایی لیالی مطرح شده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ما برای مسائل مختلف سال در نظر گرفته ایم، مثلا سال خمسی و سال تجاری؛ برای انسانیت هم سال داریم که از لیله القدر آغاز می‌شود و تا لیله القدر سال بعد ادامه می‌یابد و ماه مبارک رمضان نگین لیله القدر را در خود دارد و لازم است در این شب گذشته و آینده خود را بررسی و برنامه‌ریزی و تلاش کنیم لیله القدر را درک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: لیله القدر شب نزول قرآن است و خدا فرموده چه می‌دانید لیله القدر چیست و چه عظمتی دارد، این یک شب از هزار ماه بالاتر است و برکاتش از تمام عمر یک انسان بیشتر است.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع) در شب نوزدهم ماه رمضان و در مسجد کوفه اظهار کرد: امام علی (ع) امامی مظلوم بود همواره در مسیر خدمت به بندگان خدا بود و همه زیبایی‌های عالم آفرینش در وجود حضرت جلوه گر بود.

امام جمعه قزوین افزود: حضرت می‌فرمایند برخی از ترس عبادت می‌کنند که عبادتشان، عبادت بردگان است، برخی برای بهشت عبادت می‌کنند که عبادتشان همانند کار تجار و بازرگانان است، برخی برای محبت خداوند را عبادت می‌کنند که بهترین نوع عبادت است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در باب حمایت از فقرا و محرومان همواره تأکید ویژه داشت و در جهاد فی سبیل الله خطبه مخصوصی دارند و فرمودند اگر قومی اجازه دادند دشمن به کوچه‌های آن‌ها آمدند، خوار خواهند شد و ما نیز نباید اجازه دهیم چشم‌های الکترونیکی دشمنان در سری‌ترین مراکز فناوری ما نصب شود و توسط جاسوسانشان زمینه خرابکاری را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: در هر شرایطی می‌شود وظیفه خود را در باب لیله القدر انجام دهیم و خودمان را از این شب با عظمت محروم نکنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت سالروز شهادت شهید مطهری گفت: در این ایام روز معلم را در پیش داریم که به همه معلمان عزیز و زحمت کش تبریک عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: شمار مبتلایان به کرونا متأسفانه افزایش یافته است و لازم است بیشتر مراقبت شود و کادر درمان را حمایت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار