اولیانوف: طرفین برجام نتایج مذاکرات وین را بررسی می‌کنند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از ادامه تحولات درباره مذاکرات برجامی در کمیسیون مشترک گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از ادامه روند مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

میخائیل اولیانوف با درج پیامی در حساب توئیتری خود آورد: اعضای برجام امروز نتایج میانی مذاکرات وین در خصوص احیای کامل توافق هسته‌ای را ارزیابی می‌کنند.

گفتگو‌های ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد. روز چهارشنبه دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین بار تشکیل جلسه داد. همچنین نشست‌هایی به صورت دو و چندجانبه میان روسای هیأت‌های مختلف ایران و ۱+۴ برگزار شد.

قرار است گزارش کارگروه‌های کارشناسی به کمیسیون مشترک ارائه و در صورت نیاز کمیسیون بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

هر چند به نظر می‌رسد استراتژیست‌های آمریکایی تلاش دارند با برداشتن موقت برخی تحریم‌های کوچک، ایران را به پایبندی کامل به برجام ترغیب کنند و در ادامه برداشتن تحریم‌های دیگر منوط به مذاکره تهران درباره برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای شود، موضع ایران در این مذاکرات صریح و شفاف و در یک عبارت خلاصه می‌شود: لغو کامل تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها. در این صورت ایران به تعهدات خود ذیل برجام بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار