امضای دومین تفاهمنامه مشترک مرزی ایران و افغانستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران اعلام کرد که دومین تفاهمنامه مرزی مشترک بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان امضا شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران اعلام کرد که دومین تفاهمنامه مرزی مشترک بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان امضا شد.

ماندانا زنگنه سروش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ایران در پایان نشست در شهر زرنج افغانستان گفت: مرز میلک و زرنج یکی از ظرفیت هایی است که تجار افغانستان را به آب های آزاد چابهار متصل می کند.

ماندانا زنگنه سروش افزود: بهبود معیشت مرزنشینان دو طرف مرز یکی از مهمترین اثراتی است که مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیروز افغانستان می تواند به همراه داشته باشد، به همین منظور می توان در محل مرز بازارهای مرزی مشترک ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ایران گفت: این استان آمادگی پذیرش حضور و سرمایه گذاری تجار و سرمایه داران افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی را دارد.

والی ولایت نیمروز افغانستان نیز در این نشست گفت: مرز زرج و میلک برای تجار افغانستان بسیار حائز اهمیت است و حجم بسیاری از مبادلات مرزی این ولایت از طریق مرز میلک انجام می شود به همین دلیل برگزاری نشست های مشترک و بررسی و رفع مشکلات مرزی از اهمیت بالایی برخودار است.

در پایان این نشست، دومین تفاهمنامه مرزی مشترک بین استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ولایت نیمروز افغانستان به امضا رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار