۳۷ اثر تاریخی استان سمنان سال گذشته در فهرست ملی به ثبت رسید

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۳۷ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی استان سال ٩٩ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مصطفی یغمائیان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۱ اثر غیرمنقول تاریخی فرهنگی، ۶ اثر منقول تاریخی فرهنگی، هشت اثر طبیعی، ۱۰ اثر معنوی (ناملموس) و ۲ حریم تاریخی استان سمنان در سال گذشته در فهرست ملی به ثبت رسید.

او یکی از اقدامات شاخص این معاونت را مرمت و سامان‌دهی آثار تاریخ عنوان کرد و گفت: بیش از ۷۰ اثر تاریخی سال گذشته و در سراسر استان مرمت و سامان‌دهی شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: حفاظت، آماده‌سازی و مرمت پایگاه مجموعه تاریخی بسطام و خرقان با انجام مرمت آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی شامل محوطه‌سازی، جداره‌سازی تپه کولی خرقان، تقویت دیوار‌های غربی آرامگاه و منار سلجوقی بسطام، تهیه طرح مطالعاتی و تقویت بستر منار سلجوقی با صرف ۹ میلیارد ریال انجام شد.

یغمائیان با اشاره به سامان‌دهی و مرمت محوطه تپه حصار دامغان نیز بیان کرد: مرمت بدنه‌ها و بستر‌های تاریخی، اجرای مسیر (چوبی)، اجرای کاه‌گل حفاظتی، اجرای نشانه‌های بتنی عرصه و حریم با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد.

او به مرمت و احیای کاروانسرا‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: بر این اساس، مرمت و احیای کاروانسرا‌های آهوان، بدشت، لاسجرد، قصر بهرام، عباس‌آباد و محمدآباد پل ابریشم انجام شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار