بازداشت یک سرکرده مرتبط با ابوبکر بغدادی در ترکیه

رسانه های ترکیه اعلام کردند دستگاه های امنیتی این کشور یک سرکرده مرتبط با ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازآر تی، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند دستگاه‌های امنیتی این کشور یک شهروند خارجی را که احتمال می‌رود با «ابوبکر بغدادی» سرکرده سابق داعش در ارتباط بوده است را بازداشت کرده اند.

خبرگزاری آناتولی امروز، یکشنبه به نقل از منابع امنیتی ترکیه تأیید کرد دستگاه اطلاعاتی ترکیه عملیاتی را در خصوص کشف و بازداشت شماری از افراد مظنون، از جمله آن‌هایی که با داعش در ارتباط بوده اند و در درگیری‌های مسلحانه در کنار این گروه تروریستی در مناطق درگیری مشارکت داشته اند، به انجام رسانده است.

این منابع اعلام کرده اند عناصر اطلاعاتی در این عملیات که در منطقه «آتاشهیر» در بخش آسیایی استانبول در روز چهارشنبه به انجام رسید، توانستند این شهروند مذکور را که اسمی از ان برده نشده، بازداشت کنند.

بر اساس اعلام خبرگزاری اناتولی، این فرد در مناطق درگیری در سال ۲۰۱۴ بوده؛ به طوری که آموزش‌های نظامی در داخل داعش می‌داده و وظایف مهمی را در این گروه تروریستی بر عهده داشته است.

بر اساس اعلام منابع، یافته‌ها نشان می‌دهد این شخص نقشی اساسی در عبور بغدادی، سرکرده پیشین داشع به مناطق ایمن در سوریه پیش از کشته شدن در طی عملیاتی که از سوی نیرو‌های ویژه آمریکایی در استان ادلب در سال ۲۰۱۹ انجام شد، داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا روز ۲۷ اکتبر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد بغدادی در عملیات نیرو‌های آمریکایی در استان ادلب سوریه کشته شده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی برخی از جزئیات این عملیات را فاش کرد و مدعی شد بغدادی پس از محاصره در یک تونل بن بست، با جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد. ترامپ گفت «او مانند سگ مُرد».

ترامپ ادعا کرد سرکرده داعش از مدت‌ها از سوی پنتاگون تحت نظر بوده است تا شرایط مناسب برای کشتن وی محیا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اعدام
آخرین اخبار