هشدار رئیس کل دادگستری گیلان برای تغییر کاربری آب بندان ها

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضا به هیچ وجه اجازه نخواهد داد آب بندان‌های استان دچار تغییر کاربری شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی ، رئیس کل دادگستری گیلان   در دومین نشست کارگروه صیانت از انفال الهی گیلان در رشت نسبت به هر گونه تغییر کاربری آب بندان‌های استان هشدار داد و گفت: دستگاه قضا در این باره با هرگونه تخلفی به شدت برخورد می‌کند.

او  افزود: یکی از عوامل اثر گذار در بروز کم آبی شالیزار‌ها، غفلت از ظرفیت آب بندان‌ها و نبود اراده‌ جدی برای لایروبی و احیای آن است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲ هزار آب بندان در مناطق مختلف استان وجود دارد، گفت: بسیاری از این آب بندان‌ها به دلیل لایروبی نشدن، نمی‌توانند آب مورد نیاز کشاورزان را تامین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی،  همچنین بر ضرورت حفظ و احیای آب بندان‌های استان  تاکید کرد و گفت: دستگاه قضا به هیچ وجه اجازه نخواهد داد آب بندان‌های استان دچار تغییر کاربری شوند.

احمد آقایی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز با استناد به تبصره‌ یک ماده‌ یک قانون حفظ کاربری اراضی از مسئولان جهاد کشاورزی خواست ضمن صیانت جدی از آب بندان‌ها، هیچ آب بندانی را همراه با تغییر کاربری واگذار نکنند.

او  با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری در آب بندان‌های استان جرم تلقی می‌شود، تصریح کرد: مجموع آب بندان‌های استان ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب را دارند که در صورت احیا و مصرف بهینه می‌توانند نیاز بخش قابل توجهی از شالیزار‌های شرق و غرب استان را فراهم کنند و از پیامد‌های بروز خشکسالی بکاهند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.