ارتش میانمار، روزنامه‌نگار ژاپنی را به اتهام نشر اخبار جعلی دوباره بازداشت کرد

ارتش میانمار در ادامه سرکوب معترضان ضد کودتا در این کشور برای دومین بار یک روزنامه نگار ژاپنی را به اتهام نشر اخبار جعلی بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان آ، ارتش میانمار یک روزنامه نگار ژاپنی را به اتهام نشر اخبار جعلی بازداشت کرد.

یوکی کیتازومی، روزنامه نگار ژاپنی، یکی از ۵۰ روزنامه نگاری است که پس از سرکوب معترضان ضد کودتا از سوی ارتش میانمار دستگیر شده است.کیتازومی از ۱۸ آوریل در بازداشت به سر می‌برد. از زمان شروع کودتا این دومین بار است که این روزنامه نگار ژاپنی از سوی ارتش میانمار دستگیر می شود.

در ماه فوریه، وی در سرکوب معترضین ضد کودتا از سوی ارتش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بازداشت شد و مدت کوتاهی بعد آزاد شد.

خبرگزاری کیودو با استناد به سخنان  یک مقام رسمی سفارت ژاپن اعلام کرد: کیتازومی، علی رغم گذراندن چندین هفته در زندان یانگون اینسین، که شهرت بدی در نحوه  نگهداری از  زندانیان سیاسی دارد، خوشبختانه سالم است.

توشیمیتوسو موته‌گی، وزیر امور خارجه ژاپن هم اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای آزادی زودهنگام او انجام خواهد داد.

طبق اعلام انجمن کمک به زندانیان سیاسی (AAPP) تاکنون در مجموع ۷۶۶ غیرنظامی در سرکوب اعتراضات ارتش میانمار کشته شده اند. در حال حاضر ۵۰ روزنامه نگار در بازداشت هستند که ۲۵ نفر از آن‌ها تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند، در حالی که احکام دستگیری برای ۲۹ نفر دیگر به پایان رسیده است.

از ابتدای فوریه کشور میانمار با بحران بی سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. بحرانی که با کودتای نظامی علیه آنگ سان سوچی، رهبر غیر نظامی میانمار و تنی چند از مقامات دولتی از سوی نیرو‌های ارتش کلید خورد و موج اعتراضات و درگیری‌های سراسری توام با سرکوب‌های مرگبار را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار