بهبودی وضعیت خرس قهوه‌ای که در محور اسلام آبادغرب-کرمانشاه تصادف کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : وضعیت خرس قهوه‌ای که به دلیل برخورد با خودرو‌های عبوری در محور اسلام آبادغرب-کرمانشاه مجروح شده رو به بهبود است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : یک قلاده خرس قهوه‌ای نر بالغ بامداد روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بر اثر برخورد با خودرو‌های عبوری در محور اسلام آبادغرب-کرمانشاه دچار آسیب دیدگی شد.

او گفت : پس از وقوع این حادثه، محیط‌بانان، کارشناسان، فرمانده یگان حفاظت به همراه دامپزشک محیط زیست استان کرمانشاه بلافاصله به محل اعزام و پس از اعمال عملیات بیهوشی، حیوان آسیب دیده را به مرکز تیمار حیات وحش این استان منتقل کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: با انجام آزمایش‌های مختلف از جمله سونوگرافی و عکسبرداری مشخص شد که خرس آسیب دیده از ناحیه دست چپ دچار شکستگی شده است.

یاوری با بیان اینکه با تلاش و پیگیری‌های فراوان خرس مذکور در یکی از کلینیک‌های استان کرمانشاه مورد جراحی دست قرار گرفت، افزود: شرایط جسمانی فعلی خرس مذکور مطلوب است.

او ادامه داد: با توجه به مراقبت‌های پس از درمان شامل تزریق آنتی‌بیوتیک‌های لازم و ضد التهاب برای بهبودی حیوان مذکور، در حال حاضر این خرس قهوه‌ای تحت مراقبت در یکی از مراکز تیمار و نگهداری حیات وحش استان کرمانشاه قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: خرس قهوه‌ای در زیستگاه اصلی خود پس از اطمینان از بهبودی آن رهاسازی خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.