آمادگی ده‌ها صهیونیست برای کمک به لاهه برای تهیه اسناد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

شخصیت‌های علمی، فرهنگی و ادبی در سرزمین‌های اشغالی در نامه‌ای به دادگاه لاهه برای کمک به تهیه اسناد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب ۴۸، ۱۸۵ نفر از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و ادبی ساکن در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با ارسال نامه‌ای به «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه، از وی خواستند که ادعا‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در رابطه با تحقیقات در مورد جنایات جنگی را تایید نکند.

این دادخواست روز پنجشنبه به بنسودا تحویل داده شد. در این دادخواست به بنسودا پیشنهاد شده که به منظور جمع آوری شواهدی از ارتکاب جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در هنگام تجاوز به غزه در سال ۲۰۱۴ و ایجاد شهرک در سرزمین‌های اشغالی از نهاد‌های حقوق بشری این رژیم کمک بگیرد.

در میان امضا کنندگان این دادخواست ۳۵ چهره دانشگاهی با درجه استادی، ۱۰ برنده جایزه صهیونیستی، افسران ارشد پشتیبانی، نویسندگان، هنرمندان، فعالان چپ‌گرا و پژوهشگران حضور دارند.

در ابن دادخواست آمده است: «ما می‌خواهیم در این مرحله اولیه براساس تجربیات گذشته، تردید‌های عمیق خود را بیان کنیم که رژیم اسرائیل، ازجمله نهاد‌های تحقیقاتی و قضایی، قصد ندارد هرگز به‌طور جدی شکایات مربوط به جنایات جنگی را بررسی کند.»

همچین تاکید شده است: «تعداد زیادی از پرونده‌های مستند که ظاهراً مربوط به جنایات جنگی توسط اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی بوده و کاملاً مغایر با قوانین بین‌المللی است، تردید‌های ما را تأیید می‌کند. بیشتر این پرونده‌ها هرگز رسیدگی نشده و تعداد کمی از آن‌ها پس از تحقیقات سطحی و نامناسب به تبرئه منتهی شدند.»

در این دادخواست اقدامات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان که در سطح جنایات جنگی است، مطرح شده است ازجمله: «بسیاری از اعمال تبعیض نژادی، محدودیت شدید بر آزادی عبور و مرور، مصادره اراضی فلسطین به نفع شهرک سازی‌های اسرائیلی، مجازات‌های جمعی خودسرانه و دستگیری‌های غیر موجه، ازجمله بازداشت‌های طولانی‌مدت اداری و حبس غیرقانونی در زندان‌های خارج از اراضی اشغالی یورش‌های متوالی به منازل شخصی و روستا‌ها، تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های بزرگ، عدم دسترسی به نیاز‌های اساسی مانند آب، لغو مجوز‌های مسکن، عدم دسترسی به مزارع و مناطق چرای دام که تحت مالکیت خصوصی فلسطینیان است، شکست جدی دادگاه‌های نظامی حتی در تظاهر به عدالت.»

در این دادخواست افزوده شده است که: «همه موارد فوق و سایر موارد قطعاً مستحق تحقیق در دادگاه شما هستند.»، همچنین تأکید شده است که: «متأسفانه، علی‌رغم چهره اسرائیل به عنوان رژیمی دارای یک سیستم قضایی حرفه‌ای و مناسب، اما واقعیت موجود تصویری متفاوت، بی‌رحمانه، تبعیض‌آمیز و خشن را از آن نشان می‌دهد.»

در این دادخواست ذکر شده است که: «قانون اعمال شده بر سرزمین‌های اشغالی و شکل اعمال آن توسط مقامات اجرایی و امنیتی رژیم صهیونیستی عملا اجازه می‌دهد تا بی‌عدالتی اخلاقی مداوم و ظاهراً جنایات جنگی ادامه یابد.» امضاکنندگان تاکید کرده‌اند: «بسیاری از ما با سازمان‌های حقوق بشری و فعالان حقوق بشر در اسرائیل و فلسطین در تماس هستیم. اسناد گسترده‌ای که در اختیار آن‌ها است، به کار دادگاه کیفری بین المللی کمک می‌کند.»

به گزارش هاآرتص، ازجمله امضا کنندگان دادخواست، پروفسور آویشائی مارگالیت، پروفسور یوسف کاپلان، پروفسور یورام بلو، پروفسور رم لوی، پروفسور مناخم یااری، پروفسور گاد نعمان و پروفسور دیوید شولمن هستند. همچنین نویسنده تسرویا لاهف، رئیس سابق دانشگاه آزاد، پروفسور کوبه متزر، مدیر مدرسه گمنزیا، دکتر زئیف دگانی، روزنامه نگار کیخائیل و فعالان حقوق بشر دورور آتکس، سامی بن شیترت، گای هرشفیلد و دفنا بنای و بازیگر آنات آتزیمون این طومار را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار