مولوی مفلح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همه بحران های جهان اسلام به خصوص در افغانستان، ریشه در تل آویو دارد

رئیس حزب نهضت اسلامی مردم افغانستان گفت: ما به صراحت می گوییم که همه ناهنجاری ها و بحران هایی که در جهان اسلام و به خصوص در افغانستان است، ریشه در تل آویو دارد.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نام گذاری کردند و بعد از آن همه ساله مسلمانان در سراسر جهان در این روز  خشم و انزجار خود را از جنایات صهیونیست ها و کشتار مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

مردم افغانستان نیز همه ساله از روز جهانی قدس تجلیل می کنند و حمایت خود از قدس شریف را اعلام می دارند. در همین راستا، مولوی «محمد مختار مفلح»، رئیس حزب نهضت اسلامی مردم افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ضرورت تجلیل از این روز در افغانستان را تشریح کرده است که در ادامه مشاهده می کنید:

همه بحران های جهان اسلام به خصوص در افغانستان، ریشه در تل آویو دارد

ما به صراحت می گوییم که همه ناهنجاری ها و بحران هایی که در جهان اسلام و به خصوص در افغانستان است، ریشه در تل آویو دارد. تا منشا بحران مهار نشود دنیای اسلام روی خوشی را نمی بیند وافغانستان هم جزو جهان اسلام است.

این نیروی نظامی که از جاپان گرفته تا آسیاسی شرقی پراکنده هستند، برای دفاع از اسرائیل هستند. آیا این جنگ که همه عالم اسلام را به خود مشغول ساخته با حکومت هایشان در تقابل هستند؟ خیر؛ کسان دیگری در حمایت از آمریکا و اسرائیل اینجا مستقر شده اند و مردم این کشورها مجبور هستند در دفاع از خود واکنش نشان بدهند.

بنابراین به صراحت می خواهیم بگوییم تا زمانی که مشکل شرق میانه حل نگردد، جهان اسلام از جمله افغانستان روی خوشی را نمی بیند. تا زمانی که حمایت آمریکا از اسرائیل قطع نشود، هیچ صلحی نه در افغانستان و نه در جهان اسلام نمی آید.

راه حل این است که ما در کنار مردم فلسطین بایستیم. حرف ما به این معنا نیست که کل بحران این است، اما بخشی از بحران همین است و نجات قدس نجات همه امت اسلام است.

قدس شریف باور و عقیده ما مسلمانان است، قدس آزمونگاه ایمان و ایستگاه معراج پیامبر است، بنابراین قدس شریف یک قضیه دینی است نه اینکه فکر کنیم این مساله مربوط به یک جغرافیای خاص است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار