رئیس‌جمهور سابق اوکراین:

کی‌یف همکاری نظامی خود را با آمریکا و کشور‌های عضو ناتو توسعه می‌دهد

رئیس هیئت نمایندگی کی‌یف در گروه سه‌جانبه از همکاری نظامی اوکراین با آمریکا و اعضای ناتو و تهیه سلاح‌های کشنده از آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، لئونید کراوچوک، رئیس جمهور سابق اوکراین و رئیس هیئت نمایندگی کی‌یف در گروه سه جانبه ( اوکراین، روسیه، سازمان امنیت و همکاری اروپا) گفت که اوکراین همکاری نظامی خود را با آمریکا و سایر اعضای ناتو توسعه خواهد داد و می‌تواند در تهیه سلاح‌های کشنده از آن کشور‌ها کمک بگیرد.

کراوچوک با اشاره به سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به کی‌یف اعلام کرد: این دیپلمات ارشد آمریکایی قول داده همکاری‌های فنی و نظامی واشنگتن با اوکراین را آغاز کند.

او افزود: توافق نامه‌های همکاری دفاعی کی‌یف با انگلیس و ترکیه نیز در سفر‌های اخیر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به این کشورها، امضا شده است.

کراوچوک اضافه کرد:  زمانی که این کشورها از فروش تسلیحات کشنده به ما امتناع می‌کردند اکنون به اتمام رسیده است. ما اکنون می‌دانیم که تمام سلاح‌ها، هواپیما‌ها، سلاح‌های ضد تانک را می‌توان خرید و فروش کرد.

بلینکن در طول سفر خود به اوکراین و در جریان گفتگوی تلفنی او با دیمیتری کولبا، از آمادگی آمریکا برای فروش  سلاح‌های کشنده به اوکراین خبر داد.

 پیش از این، پنتاگون یک بسته کمک نظامی ۱۲۵ میلیون دلاری به اوکراین داد که شامل دو قایق گشت زنی جنگی به منظور کمک به این کشور برای دفاع از آب‌های سرزمینی‌اش بود.

به گفته پنتاگون، آمریکا بیش از ۲ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۴ در چارچوب ارائه کمک و تأمین امنیت به مقامات اوکرائینی پرداخت کرده و مصمم است که به پیشرفت بالقوه نیرو‌های مسلح اوکراین ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار