ولی‌وند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تولید نظریه‌های دفاعی جدید در دافوس ارتش برای تولید تسلیحات نوین

فرمانده دافوس ارتش گفت: دانشجویان و اساتید در کلاس‌های درسی دافوس بحث‌های مختلف دوجانبه‌ای در مورد نظریه‌های دفاعی دارند.

امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت ارتقای علمی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در این دانشگاه تعلیم و تعلم را ارج می نهیم و اعتقاد داریم که با علم آموزی و پژوهش محوری می توانیم رشد کنیم و این موضوع به عنوان رسالت در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: دافوس ارتش به عنوان دانشگاه تحصیلات تکمیلی ارتش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از اساتید بسیار خوب و باتجربه هشت سال دفاع مقدس و همچنین دوره دیده در کشور‌های دوست و همسایه استفاده می‌کند. این اساتید آماده هستند تا در زمینه تدریس افسران میانی نیرو‌های مسلح تلاش کنند که تاکنون نیز گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.  

فرمانده دافوس ارتش درباره اهمیت دافوس ارتش در ارتقای زیرساخت های علمی نیروهای مسلح کشورمان گفت: بحث تاکتیک، عملیات و راهبرد اگر بر مبنای علم و دانش نباشد راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: ما تعریف تاکتیک، عملیات و راهبرد را به گونه‌ای به دانشجویان ارائه می‌دهیم که بتوانند زمنیه تولید تسلیحات در وزارت دفاع و جهاد‌های خودکفایی نیرو‌های مسلح را فراهم کنند. چراکه اگر تاکتیک به عنوان یکی از درس‌های اصلی مشخص نباشد خرید و تهیه تسلیحات بی فایده است. این از موارد مختلفی است که در این دانشگاه عرضه می‌شود.  

امیر سرتیپ ولی وند در پایان یادآور شد: دانشجویان و اساتید در کلاس‌های درسی دافوس بحث‌های مختلف دوجانبه دارند که انتظار داریم به تولید نظریه تبدیل شده و در نهایت به تولید تسلیحات بومی منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار