بایدن در اجلاس مجازی کشور‌های اروپای شرقی عضو ناتو، شرکت می‌کند

رئیس جمهور رومانی گفت قرار است میزبان رئیس جمهور آمریکا در اجلاس مجازی کشور‌های اروپای شرقی عضو ناتو باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو‌.اس‌.نیوز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برای گفت‌و‌گو درباره  دو موضوع  امنیت در منطقه دریای سیاه و اوکراین به اجلاس مجازی کشور‌های اروپای شرقی عضو ناتو، خواهد پیوست.

کلاوس ایوهانیس، رئیس جمهور رومانی اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا به اجلاس مجازی کشور‌های  اروپای شرقی عضو ناتو که در بخارست پایتخت رومانی برگزار می‌شود، خواهد پیوست.

اجلاس نهم بخارست به طور مشترک به میزبانی یوهانیس، رئیس جمهور رومانی و آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان، برگزار می‌شود و هدف  از آن هماهنگی مواضع امنیتی بین کشور‌های منطقه است.

رئیس جمهور رومانی در حساب توییتر خود نوشت: خوشحالم در اجلاسی که امروز در بخارست میزبان آن هستم،  از جو بایدن استقبال می‌کنم. من و دودا امروز میزبان ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو  نیز خواهیم بود.

روسای جمهور بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی و اسلواکی به صورت ویدئو کنفرانس در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

پاول سولوچ، رئیس دفتر امنیت ملی لهستان به خبرنگاران گفت: بیانیه‌ای که در پایان جلسه از سوی اعضا منتشر خواهد شد، بر دو موضوع امنیت در منطقه دریای سیاه و مسائل امنیتی مرتبط در اوکراین  اشاره دارد.

در اوایل این ماه، واشنگتن اعلام کرد که پس از انتقال نیرو‌های روسیه  از مرز‌های منطقه دونباس، جایی که نیرو‌های اوکراینی با جدایی طلبان مورد حمایت مسکو درگیر هستند، می‌تواند کمک‌های امنیتی برای کی‌یف را افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار