۳۶۹ خانواده خراسان جنوبی در انتظار فرزندخواندگی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از چشم انتظاری ۳۶۹ خانواده خراسان جنوبی برای فرزندخواندگی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عرب‌نژاد مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲۲۸ درخواست فرزندخواندگی در استان خراسان جنوبی ثبت شد که از این تعداد ۱۹۱ خانواده بدون فرزند و ۲۸ خانواده دارای یک یا دو فرزند هستند، ۹ خانم مجرد هم متقاضی فرزندخواندگی شدند.

او افزود: نوزادان دختر تا دو سالگی تقاضای بیشتری برای فرزندخواندگی دارند و هرچه سن فرزندان بالاتر می‌رود احتمال فرزندخواندگی برای آن‌ها کمتر می‌شود.

عرب نژاد اظهار کرد: فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی تا ۱۶ سالگی می‌توانند به خانواده‌های متقاضی واگذار شوند و همواره تعداد متقاضیان از فرزندان بیشتر است.

او با اشاره به شرایط فرزندخواندگی بیان کرد: بررسی صلاحیت متقاضیان طبق دستورالعمل تخصصی دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی، وضعیت اقتصادی اجتماعی مناسب و دارای مسکن و شغل مناسب، دادن تعهد مالی و اخلاقی درخصوص تامین آتیه فرزند، حداقل سن ۳۰ سال یکی از والدین و داشتن تابعیت از جمله این شرایط است.

عرب‌نژاد با تاکید بر اینکه متقاضیان کمتر از ۵۰ سال در اولویت هستند گفت: تمکن مالی، نداشتن محکومیت کیفری، داشتن شغل پایدار با درآمد مکفی و خانه مسکونی از دیگر شرایط فرزندخواندگی است.

او اظهار کرد: تمام متقاضیان سرپرستی کودک می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت‌نام اولیه و آپلود مدارک خود در سامانه براساس محل سکونت خود اقدام و کد رهگیری دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌های بعدی توسط کارشناسان شهرستان یا استان انجام می‌شود و در هر مرحله متقاضیان از طریق پیامک از پیشرفت پرونده مطلع می‌شوند.

او گفت: اگر خانواده‌ای تقاضای سرپرستی کودکان دارای شرایط خاص (بیمار یا معلول) را داشته باشد در صورتی که احراز صلاحیت شود و منعی در واگذاری فرزند به آن‌ها نباشد در اولویت خواهند بود.

عرب‌نژاد افزود: توجه به رعایت تناسب سنی بین متقاضیان و کودک و اینکه بیشتر متقاضیان به دنبال نوزاد یا کودک زیر ۲ سال هستند باعث اعتراض و تجمیع پرونده‌ها از سال‌های قبل شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.