پیام تسلیت آیت الله مظاهری در پى حادثه تروريستى در كابل

آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان در پیامی حادثۀ ناگوار تروريستى در كابل را تسلیت گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، متن  پیام آیت الله مظاهری به این شرح است:

بِسْمِ‌اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»
حادثۀ خونین و اسفناکى که به دست سفّاکان افراطى و جنایت‌کار در افغانستان مظلوم، به وقوع پیوست و خون ده‌ها دانش آموز دختر مدرسۀ «سیدالشهداء» کابل و سایر بى‌گناهان را در روز ماه مبارک رمضان بر زمین ریخت، فاجعۀ بزرگى است که قلب هر انسان آزاده‌اى را مملوّ از اندوه و تأسف مى‌سازد.

این جنایت کم‌نظیر در سلسله اقدامات ضدّ بشرى و وحشیانه‌اى است که سالهاست از روى تعصّبات جاهلانه و به نام دین، هم امنیّت و آرامش ملّت مظلوم افغانستان و خصوصاً شیعیان این کشور را سلب کرده است و هم چهرۀ تابناک رحمانى دین و آیین را در انظار جهانیان، مشوّه ساخته است و از این جهت جرمى بزرگ و نابخشودنى است.

اکنون همۀ مسلمانان و جامعۀ جهانى باید در قبال این جنایات بى‌رحمانه و ددمنشانه، ساکت ننشینند، چنانکه حاکمان و رهبران طوایف ملّى و مذهبى افغانستان نیز باید با تحکیم پایه‌هاى اتّحاد و برادرى، براى پایان یافتن این مصائب غم‌انگیز و حمایت از مردم بى‌پناه و مظلوم افغان چاره اندیشى کنند.

ضمن اظهار همدردى و عرض تسلیت به ملّت ستمدیده افغانستان خصوصاً خانواده‌هاى داغدیده و آرزوى تسلّا و آرامش براى آنان، از خداوند تعالى عافیت و شفاى مجروحان و نجات مردم شریف افغانستان و عزّت و سرافرازى آن ملّت مظلوم را مسألت مى کنم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.