مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان:

اقتصاد مردمی از رهگذر آزادسازی سهام عدالت محقق می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: آزادسازی سهام عدالت و مدیریت مردمی آن برای اقتصاد مردم پایه و مشارکت بخش خصوصی کارآمد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  علی صبوحی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: با برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت موضوع مردمی شدن اقتصاد دنبال خواهد شد و به دنبال آن منافع کلان شامل کاهش تورم، افزایش اشتغال و ارتقای کمی و کیفی تولید بدست می‌آید.

مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت این استان به دلیل حد نصاب نرسیدن سهامداران در جلسه تشکیل نشد.

او افزایش رفاه مردم، ارتقای شفافیت و بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی و رشد ثروت و درآمد خانوار‌ها را از منافع تصمیم دولت برای واگذاری مدیریت سهام عدالت به مردم برشمرد.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، واگذاری مدیریت این سهام به مردم و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی درآمد دائمی برای خانوار‌های نیازمند ایجاد می‌کند و تعهدات مستقیم دولت و نهاد‌های حمایتی را کاهش می‌دهد.

او چینن اقدامی را موجب کاهش حجم بخش دولتی و انتقال تصدی‌ها به عموم مردم بیان و اضافه کرد: گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور و تفکیک وظایف حاکمیتی و بنگاه داری جزو ماموریت‌های نظام اداری و مدیریتی کشور به شمار می‌رود و دولت امروز به دنبال تحقق افزایش سهم مردم در حوزه اقتصادی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان سرمایه گذاری را موتور رشد و توسعه اقتصاد کشور برشمرد و تصریح کرد: کاهش تورم، افزایش اشتغال و تولید و در نهایت رشد اقتصادی نیازمند واگذاری مدیریت این سیستم به مردم است.

صبوحی، افزایش شفافیت و کارآیی شرکت‌هایی که سهام آنان در قالب سهام عدالت به مردم تعلق گرفته را از نقاط قوت و سازنده واگذاری امور به مردم در قالب این انتخابات بزرگ اقتصادی اعلام کرد و گفت: نقش مردم در انتخاب بهترین داوطلب در مدیریت این شرکت سهامی مهم است.

به اعتقاد او شایستگی‌ها و ظرفیت‌های علمی و تجربی هیات مدیره در کیفیت و نتایج کار و عملکرد فعالیت‌های شرکت‌های سرمایه گذاری مهم بوده و بر همین اساس با توجه به حجم و ارزش عظیم سرمایه و دارایی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی انتخاب افراد شایسته ضروری است.

صبوحی ادامه داد: تلاش سهامداران برای افزایش آگاهی‌های عمومی و تخصصی خود درباره کار بورس، شرکت‌های بورسی و مطالعه درباره کاندیدا‌های داوطلب از حیث برخورداری از شایستگی‌های لازم برای انتخاب افراد اصلح در بزرگ‌ترین انتخابات اقتصادی کشور از امور مهم و مورد تاکید وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

او با اشاره به حق و حقوق سهامداران طرح سهام عدالت افزود: این افراد از خدمات گسترده شرکت سمات به ذی‌نفعان بازار سرمایه بهره مند می‌شوند و همانند سایر سهامداران در بازار سرمایه کشور، تمامی حقوق و منافع سهامداری را استفاده می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان امکان شرکت در مجامع عمومی، دریافت سود، مشارکت در افزایش سرمایه، دریافت حق تقدم و انجام خرید و فروش سهام در بازار سرمایه را از دیگر حق و حقوق سهامداران طرح سهام عدالت در شرکت‌های سرمایه گذاری بیان کرد.

تعداد سهامداران شرکت سرمایه گذاری استان اصفهان در مجموع ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۳۱ نفر به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.