جانمایی احداث طرح ملی پالایشگاه گازی گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب گفت : اکیپی از کارشناسان وزارت نفت روز شنبه با حضور در این شهرستان نقطه مورد نظر در حدفاصل ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهر گیلانغرب را جهت احداث طرح ملی پالایشگاه گازی این شهرستان جانمایی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : احداث طرح ملی پالایشگاه گازی در راستای پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت وزارت نفت با توجه به مطالعه‌های انجام گرفته است.

او گفت : عملیات اجرایی احداث این پالایشگاه گازی به زودی و تا پیش از پایان کار دولت اجرایی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب افزود: مطالعات احداث این پالایشگاه انجام شده و تیم‌های تخصصی مجموعه صنعت نفت کار را شروع کرده‌اند و امروز مقرر شد محدود ۱۰۰ هکتاری مورد نظر از طریق منابع طبیعی ظرف مدت ۲۴ ساعت تعیین تکلیف شود تا نسبت به تملک محدوده محل احداث توسط وزارت نفت جهت آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه اقدامات قانونی صورت گیرد.

آتش زن پس مانده محصولات کشاورزی در مزارع

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: آتش زن پس مانده محصولات کشاورزی در مزارع این شهرستان ممنوع و جرم است و افرادی که نسبت به انجام این مورد مبادرت کنند به دستگاه قضا معرفی شده و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

حشمت رضایی افزود: براساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، کسانی که اقدام به آتش زدن پس مانده محصولات کشاورزی در مزارع می‌کنند در واقع مجرم هستند و دستگاه قضا مرتکبین به این خلاف قانون را به جزای نقدی و حبس محکوم می‌کند.

او افزود: کشاورزان بر اساس سنتی اشتباه پس از برداشت محصول و همزمان با خشک شدن پوشش گیاهی اقدام به آتش زدن آن در سطح مزارع می‌کنند که این اقدام علاوه بر از بین بردن خاک زراعی، میکروارگانیسم‌های مفید آن و نیز آلودگی هوا باعث سرایت آتش به عرصه‌های ملی و طبیعی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین ادامه داد: اکنون که در فصل برداشت هستیم همکاری با کشاورزان برای برداشت لحاظ شود و ضمن تسهیل در تردد ادوات کشاورزی و همکاری با کشاورزان باید برای مقابله با هرگونه آتش سوزی‌های احتمالی آماده باشیم.

او ادامه داد: شهرستان قصرشیرین مرزی و دارای نقاط کور زیادی برای برداشت است و جهاد کشاورزی نیاز است که مدیریت کار را لحاظ کند تا محصول به موقع برداشت شود.

او گفت: حضور نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی در مرز‌ها برای ما غنیمت است.

استفاده از ظرفیت ماشین آلات راهداری برای مواقع خطر و ارائه توصیه‌های لازم به کشاورزان برای خطرات احتمالی از دیگر مواردی بود که رضایی بر آن‌ها تاکید کرد.

معاون فرماندار قصرشیرین همچنین گفت: امسال بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان زیر کشت گندم رفته که با توجه به کاهش نزولات آسمانی و تنش آبی و خسارت‌هایی که در بحث اراضی دیم داشتیم پیش بینی می‌شود هشت هزار تن گندم برداشت شود.

واکسیناسیون کرونا در ۹ مرکز سرپل ذهاب

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: واکسیناسیون کرونا در ۹ مرکز شامل هفت مرکز روستایی و ۲ مرکز شهری این شهرستان در حال انجام است.

محسن مرادی افزود: شهرستان سرپل‌ذهاب از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا از قرمز به نارنجی تغییر رنگ داده که این مرهون همکاری و مشارکت مردم است و تعداد بیماران بستری و موارد مثبت سرپایی در چند روز اخیر به صورت ملایم و سیر نزولی پیدا کرده است.

او افزود: در رده سنی ۸۰ سال به بالا که که آمار شهرستان حدود یک هزار و ۱۹۰ نفر است تاکنون ۶۵۵ نفر و در رده سنی ۷۵ تا ۸۰ سال که در مجموع ۷۱۳ نفر در شهرستان حضور دارند ۲۱۸ نفر آن‌ها تا این لحظه علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: ۲ مرکز واکسیناسیون عمومی برای شهرستان در نظر گرفته شد که به کمک ادارات مختلف در حال تجهیز است و در صورت افزایش و ازدحام جمعیت واکسیناسیون پراکنده در شهر، مرکزی در قسمت ترمینال شهرستان برای واکسیناسیون خودرویی در نظر گرفتیم که افرادی که مایل بودند در خودرو واکسینه شوند و از ماشین پیاده نشوند و همچنین هم افراد ناتوان می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

مرادی از افراد خواست تا ضمن رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها و هرگونه تجمع‌ها با کادر درمان تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا همکاری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار